Avatar billede Kristian_s Praktikant
19. februar 2017 - 09:05 Der er 11 kommentarer

Min computer

Jeg har fået ny computer for nogle måneder siden. Jeg har fået problemer med at den starte op køre den ca. 30 sek. Så går den ud. Så når jeg tryk starte igen køre den som den skal uden problemer. Har prøvet at opdatere mi n bios uden held. Er der nogle der kunne have en ide om hvad det kunne være tak på forhånd  ?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:07 #1
Højreklik på start og gå i logbog.
Hvilke fejl beskrives herinde?
Gå i Windows logger og åbn fanerne en efter en
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:09 #2
Det er specielt program og system log du skal kigge i
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2017 - 10:12 #3
Har du installeret nye programmer lige før det startede? Check i kontrolpanel - programmer og funktioner hvornår nye programmer er installeret. Prøv at afinstallere, og se om det hjælper.
Men ellers er maskinen vel stadig under garanti, så du kan indlevere den. Husk sikkerhedskopi af alt.
Efter at have taget sikkerhedskopi kunne du jo også prøve at nulstille maskinen (fabriksindstillinger). Det er sikkert den øvelse firmaet bag garantien vil foretage.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:16 #4
Jeg er enig i #3, men regner med at spørger håber vi kan løse det for ham :-)

En anden ting kan være problem med drivere. Har oplevet at en computer kan te sig mærkeligt fordi en driver måske ikke er signeret rigtigt med Microsoft.
Man kunne prøve at fjerne at Windows skal tjekke for driversignering, men også om der skulle være nyere drivere på producentens hjemmeside.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:17 #5
Avatar billede Kristian_s Praktikant
19. februar 2017 - 11:28 #6
Hej Tak for hjælpen nu har jeg prøve at opdater min grafik kort driver. plus fuldt den youtube film, jeg har fundet ud af det er hændelses id:41 Kilde Kernel Power. tak for hælpen i til vide :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 11:49 #7
hændelses id:41 Kilde Kernel Power er en standard oplysning der kommer hvis computer lukker ned utilsigtet (ved fejl)
Der er ikke andre  fejl?
Prøv evt ved næste opstart at fjerne strømmen fra den og holde startknappen nede i 10 sek. Monter strøm igen og prøv opstart. Starter den så rigtigt op 1 gang?
Hvis den gør dette kunne problemet være at nedlukning af computer ikke gøres korrekt. Det kan være et program problem, men kan også være hardware relateret.
Vi skal ikke udelukke din strømforsyning her. Men kan man ikke finde en løsning med de indlæg vi har kommet med her, så skal du kontakte din forhandler som ink er inde på.
Avatar billede Kristian_s Praktikant
19. februar 2017 - 14:01 #8
okay det vil jeg lige prøve næste gang tak inden til vide :)
Avatar billede Kristian_s Praktikant
11. marts 2017 - 11:05 #9
Hej
Jeg ved godt noget tiden siden jeg har skrevet jeg har jeg Prøv ved næste opstart at fjerne strømmen fra den og holde startknappen nede i 10 sek. Monter strøm igen og prøv opstart. Starter den så rigtigt op 1 gang?
Den lukke ned med det sammen den starte op kan det så være strømsyning ??

Mvh. Kristian
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2017 - 11:29 #10
Kan ikke udelukkes, men kan også være fejl på bundkortet
Avatar billede Kristian_s Praktikant
12. marts 2017 - 10:01 #11
okay :)