Avatar billede grzona Ekspert
19. februar 2017 - 10:11 Der er 1 kommentar og
6 løsninger

Kan ikke åbne cd/dvd drev

Hey eksperten.

Hvad gør jeg? pludseligt vil min computer ikke åbne cd/dvd drevet.
Når jeg fysisk trykker på knappen står drevet og siger åbne lyde en 5 gange og så sker der ikke mere. Og højre klikker jeg på drevet og trykker - skub ud-siger den bare fejl(uden fejl nummer)
i - denne computer-står der ved egenskaber ved drevet - filsystem ukendt.

og det er et - TSSTcorp CDD/DW TS-HG53N - drev, hvis det siger nogen noget.

venligst
peter
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2017 - 10:19 #1
Kunne det tænkes, at der sidder en skive i drevet? Prøv med en klips at åbne via det lille hul til tvangsåbning.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:21 #2
Der skulle være et lille hul i skuffen på drevet. Med en papirclips du retter ud, og en hurtig finger på skuffen burde du kunne få det åbnet.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2017 - 10:21 #3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2017 - 11:08 #4
Det problem oplever man fra tid til anden - det er nok et tandhjul der sidder lidt skævt.

Hvis ikke tricket med papirclipsen virker (også mit bedste bud), kan du samtidig forsøge at lirke låget op med en kniv, metalspartel eller andet tyndt metal. Så smutter den op, og jeg har endnu ikke oplevet at ødelægge et drev... (på den måde :-)
Avatar billede grzona Ekspert
18. september 2017 - 17:23 #5
så det er ikke et software problem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2017 - 17:36 #6
Ikke ud fra din beskrivelse
Avatar billede grzona Ekspert
16. juli 2018 - 08:55 #7
okey:-) har fået ny computer nu. Men mange tak for jeres svar ;-)