19. februar 2017 - 16:16 Der er 4 kommentarer

Ny computer

Hej jeg kunne godt tænke mig at købe en ny computer, mit budget ligger på omkring de 6-7 tusind. Problemet er jeg ikke ved så meget om hardware, og er sgu lidt bange for at bruge mine penge dumt. Spiller primært League of Legends og har ikke planer om at spille spil der kræver meget, som fx Battlefield eller Far Cry. Vil gerne have mit League of Legends op over 200 fps.

Så mit spørgsmål er vel i bund og grund, om i har nogen gode råd eller foreslag til hvilken computer jeg skal købe :D
Avatar billede eurositi Ekspert
20. februar 2017 - 00:04 #1
Dette her er nok det kraftigste, du kan få inden for budgettet (prisen inkluderer ikke Windows 10 licens): http://topdata.dk/product.asp?product=10846
- De har også et tilbud på forsiden inklusiv skærm. Dog er skærmen ikke en rigtig gamer-skærm. Sådan én løber op i minimum 2000 kr.

Jeg tjekkede også www.Sharkgaming.dk, men dér ryger du lidt højere op, hvis du vil ha' et GTX 1060 grafikkort med 6 gb RAM.
22. februar 2017 - 20:53 #2
Kan man købe den direkte fra den der hjemmeside? Og tak for hjælpen :)
Avatar billede eurositi Ekspert
22. februar 2017 - 21:55 #3
Jeg købte selv en dér for et par uger siden, og det er den, jeg skriver på lige nu, så det må jeg jo svare ja til. :)

En i7 CPU er spild af penge, medmindre du går meget op i video- og billedbehandling eller vil bruge computeren til andre tunge opgaver, som understøtter såkaldt multithreading. Til gaming er en i5 processor lige så godt.

Du kan overveje, om det ku' være en fordel at ha' en relativt lille SSD (128 eller 256) som primær disk til styresystemet og kontorprogrammer og så en ekstra SATA-harddisk, som koster relativt lidt, hvor du kan læsse større filer eller spil på.

Til dit behov burde et 1060 GTX med 3 gb RAM være OK, men 6 eller 8 gb GPU RAM vil selvfølgelig gi' en endnu stærkere ydelse. Jeg ville nok vælge 6, hvis du vil "fremtidssikre" den lidt. Grafikkortet er nu engang den vigtigste komponent.

RAM. Her kan du nok klare dig med 8 gb. Overvej 16, hvis du køre mange programmer samtidigt. Det gør en forskel.

Ift. skærm skal du vide, at en gamer-skærm koster godt 2000 kr. og typisk har en max. opløsning på 1920x1080 pixels ved 144 Hertz med en opdateringsfrekvens på 1 millisekund.
For cirka den samme pris eller lidt mere kan du også få en såkaldt 4K skærm (altså 2560x1440 pixels). Den har samme opdateringsfrekvens på 1 eller 2 ms, men den vil ikke kunne køre med mere end 75 Hz.
En almindelig Full HD skærm koster cirka det halve.
Uanset hvad, vil jeg anbefale, at du vælger en skærm med (Mini)DisplayPort. Som minimum skal den ha' en HDMI port. Andre port-standarder er lidt forældede og egner sig ikke til gaming. Husk at forbinde skærmen til grafikkortets skærmporte.
Du kan søge på edbpriser.dk med de filtre, du finder passende.
25. februar 2017 - 11:08 #4
okay tusind tak for hjælpen :D