Avatar billede gabelsparken Novice
20. februar 2017 - 16:37 Der er 8 kommentarer

AA batterier

Der findes indenfor genopladelige  AA batterier flere forskellige slags
NIMH  og  LI-ION hvorfor kan man i Danmark ikke købe sidstnævnte -  er de ikke lovlige i Danmark ? - jeg kan få dem sendt fra eksempelvis Ebay
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2017 - 16:59 #1
Så vidt jeg ved, er AA Litium IKKE genopladelige.

Li-Io teknologien passer vist ikke til de "små" batterier på1,5v
Avatar billede Slater Ekspert
20. februar 2017 - 18:34 #3
Ifølge denne side er de først lige blevet opfundet for et par år siden, så de er ikke særlig udbredte og nok ikke kommet til Danmark endnu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2017 - 18:44 #4
Avatar billede posten Ekspert
20. februar 2017 - 18:46 #5
de batterier der er på 1.2 volt er genopladlige ALDRIG 1.5
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2017 - 21:29 #7
De der li-on batterier er væsentlig dyrere.

https://www.batterilageret.dk/shop/nitecore-new-i4-3225p.html?gclid=CPPUvLjBn9ICFQMo0wod7ioABg

Men der er en grund (som jeg ikke kan huske) til hvorfor det ikke altid er godt at bruge li-ion batterier. Ville have købt et til vores robot støvsuger men det blev til et almindeligt NiMH batteri i stedet.
Avatar billede gabelsparken Novice
21. februar 2017 - 19:26 #8
Jeg tror ikke jeg bliver meget klogere på det her punkt - så jeg køber nedenstående produkt - så må det briste eller bære

http://www.ebay.com/itm/4-x-1-5v-3000mWh-AA-li-ion-polymer-lithium-rechargeable-battery-USB-Charger-/121847255516?hash=item1c5ea991dc:g:LgQAAOSwOtdYS8Xe