Avatar billede mbe78 Praktikant
21. februar 2017 - 10:56 Der er 6 kommentarer

Kopi af ark1 til akr2 med opdateringer - altså vopslag?

Hej

Jeg har brug for at ark1 bliver kopiret med formler til ark2 - og  løbende opdateres fra A5 til AE49. I resten af ark2 skal der være andre formler.

Kan nogen hjælpe?

Tak
Malene
Avatar billede kim1a Ekspert
21. februar 2017 - 13:01 #1
Vi skal lige forstå hvad du mener med "med formler" og løbende opdateres. Skal det forstås således at A5:AE49 er ens for ark1 og ark2? For ja, så kan lopslag eller vopslag sagtens bruges, omend jeg nok nærmere ville bruge den simple henvisning til ark1 for hvert felt.
Avatar billede mbe78 Praktikant
21. februar 2017 - 18:13 #2
Ja de skal være ens - så almindelig c+p vil ikke virke.
Det er dog ikke lykkes mig at lave et v eller lignende opslag der virker.  Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. februar 2017 - 19:37 #3
Hej mbe78

Hvorfor kan det ikke løses med almindelige kopiering?    Er det fordi du ønsker at ark2 skal opdateres automatisk hver gang du retter på ark1??
Avatar billede vegaz Juniormester
21. februar 2017 - 20:09 #4
Kopier dine formler og med CTRL+C og indsæt med CTRL+ALT+V og vælge formler i de knapper som kommer frem.
Avatar billede mbe78 Praktikant
21. februar 2017 - 20:30 #5
Hej mads32

Ja ark2 skal automatisk (løbende) opdateres. Er jeg så ikke nødt til at lave opslag?
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. februar 2017 - 20:55 #6
Du kan anvende lopslag, men lopslag viser heller ikke formler, men det resultat der kommer i formlen på Ark1.

Anvend den lettere formel med en direkte henvisning til cellen.

Skriv en reference med en hvis-formel, således at der ikke kommer fejlmeldinger når du sletter på ark1.

eksempelvis:  "=HVIS('Ark1'!A5=0;" ";'Ark1'!A5)