Avatar billede Bastian94 Praktikant
22. februar 2017 - 13:05 Der er 3 kommentarer

Computer tænder men skærm er sort

Jeg har en MSI gaming laptop som er 5 år gammel, der tænder op helt normalt og jeg kan hører windows lyden efter et minut. Men efter igår er skærmen helt sort når jeg tænder den. Der er windows 7 på computeren. Problemet er opstået efter jeg i går klappede skærmen i, som jeg nogle gange gør, men computeren slukkede ikke, så jeg åbnede op igen og var nødt til at slukke den ved at holde sluk knappen nede indtil den slukkede på denne måde. (fordi skærmen var sort). Da jeg prøvede at tænde den igen dagen efter skete problemet.

Her er hvad jeg har prøvet, som jeg har googlet mig frem til at man skal prøve:
-taget batteriet samt strømstikket fra og holdt tænd/sluk knappen nede i forskellige intervaller, men uden held.
-sat en anden skærm til med HDMI kabel, men det er ikke lykkedes at få noget frem på den anden skærm heller. (jeg er ikke sikker på om jeg "kan" trykke noget f.eks. genveje for at dublerer skærmen eller lign. for at få det frem)

Det skal også tilføjes at de første to sekunder efter jeg tænder computeren er skærmen sort og viser hvide streger over hele skærmen og kører så over i sort, men lidt lysere end hvis computeren er slukket.

Jeg er ikke en computerhaj, så jeg er ikke sikker på om andre informationer er vigtige i min situation, så hvis de mangler så skriv endelig så tilføjer jeg.
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2017 - 13:14 #1
Kan du gå i bios og se disse sider på skærmen?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 13:26 #2
kig meget nøje efter - kan du måske se baggrunden alligevel (ligesom den viser noget, men lyset er slukket)?
Når du har tilsluttet din ekstern skærm, kan du prøve at trykke Windows-flaget + "P" - jeg mener i Win7 var der 4 modi - så hvis du med piltasterne trykker 3 gange til venstre og så enter (og venter 4 sekunder) og der ikke sker noget, kan du trykke Win-knappen+P igen, og så en gang til højre (med piltasterne) og tryk enter igen - det gør du 4 gange - så må billedet i hvert har været på den ekstern skærm en gang.
Avatar billede klavil Seniormester
26. februar 2017 - 21:06 #3
Muligheder. F2 ved opstart skulle gerne få dig i BIOS
F11 skulle gerne give dig mulighed for at køre i fejlsikret tilstand.
En anden ting det kan være, som der desværre ikke er et unormalt problem med MSI gamerne og også et par andre mærker, men selve de ledninger der går op til skærmen, bliver let klemt når skærmen lukkes og det kræver derfor en ny skærm. Det sker efter nogen tid og man er rimelig på skideren. Du burde måske have fået en forvarsel med noget flimmer engang imellem på skærmen?