Avatar billede johnnybp Juniormester
24. februar 2017 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Defender sløver min scanner betydeligt

Jeg har opdaget at min scannner (epson V500) bliver meget langsom når min antivirus ( windows defender) er aktiv. Jeg kan selvfølgelig deaktivere den, når jeg scanner, men jeg vil hellere lave en eksklusion i defenders indstillinger.
Jeg kan bare ikke finde den fil eller proces der skal ekskluderes. Jeg har forsøgt at ekskludere hele epson mappen men det virker ikke.
Nogen gode ideer?
Johnny
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. februar 2017 - 14:45 #1
Prøv også at ekskludere destinationsmappen.

Min personlige mening- Generelt er MS-Defender noget skod, der ganske vist er blevet bedre og bedre i sin levetid, men stadigt noget skod. Det har fået bundkarakter i de forskellige tests af antivirusprogrammer i hele sin levetid.
Smid skidtet ud, og erstat den med et andet antivirusprogram, eks. Avast
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2017 - 16:36 #2
#1 Eller Avira free, der efter tester skulle være det AV program der belaster pc mindst.
Detektions raten for både Avast,Avirta og AVG free er så tæt på hinanden at det er lige meget hvilket man bruger. Har dog hørt at scanneren Watchdog som der er en del af AVG i enkelte tilfælde kan være skyld i at computeren ikke vil boote. Kan ikke huske om problemet var Windows 10 relateret, men har løbet over problemet herinde to-tre gange.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2017 - 16:37 #3
Du kan gå over til Avast free, den er rigtig god. Men som andre gratis programmer kommer der ofte en popup med information om købe versionen.
https://www.avast.com/da-dk/index?device=c&ppc=a0&gclid=CMDj6J2GqdICFVeUsgodLzQCOg&gclsrc=aw.ds

Vil du købe en antivirus, som er blandt de bedste, så er Kaspersky værd at se på.
http://e-gear.dk/kaspersky.html
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2017 - 16:37 #4
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2017 - 16:53 #5
Der kan næppe være tvivl om, at Kaspersky free er god, for den bygger på deres købe programmer, som altid ligger blandt de bedste.
Jeg har heller ikke prøvet den, fordi jeg har Kaspersky Internet Security 2017.
Avatar billede johnnybp Juniormester
06. marts 2017 - 16:49 #6
Det blev Kaspersky. Prøvede den for 10 år siden på en pc med win98 (datidens windows) men min pc var ikke hurtig nok, og virkede slet ikke med Kaspersky, så den blev hurtigt fjernet igen. Min nuværende pc er ikke noget særligt, men kører fint med win10 og nu også Kaspersky og mine scanner problemer er væk.
Jeg har haft Avira før defender - Den sløvede også min scanner, jeg vidste det bare ikke - troede at sådan skulle det være. Avira røg ud da den slap en ondsindet virus igennem så røg tilliden. Jeg kan ikke lide reklamer så det blev altså Kaspersky.
Kaspersy har altid været velrenommeret, men krævet en powerfuld PC, så jeg startede med at være lidt skeptisk, men det viste sig at være ubegrundet.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2017 - 21:25 #7
Fint :-)