Avatar billede klavil Seniormester
24. februar 2017 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GSM signal er for dårligt eller hvordan kan jeg kontrollere det?

Vi har Telmore som udbyder, deer er TDC´s net.
Igennem et stykke tid har vi alle 3 i husstanden oplevet at folk ringer til os uden vi hører det, andet end vi får en besked fra vores Voicemail, at nogen har ringet.
Det er reelt kun på vores matrikel der er problemer, da vi ikke oplever det hvis vi er andre steder.
Vi har ingen problemer med at ringe ud eller ringe til hinanden også når vi er hjemme.
Det er alle forsekllige telefoner vi har så det må være noget med vores talesignal der er galt her.
Har snakket med teknisk support som har nulstillet et eller andet, men det har ikke hjulpet.
Jeg selv har en Iphone 7 nu, men før var det en Samsung Galaxy S6 Edge der var samme problemer med.
Er der ikke en app man kan hente der kan overvåge det gsm signal og om man mister det?
Der er fuld power på 4G data og sms fungerer også fint nok
Håber på gode råd og hjælp
Avatar billede bpedersen Novice
25. februar 2017 - 00:06 #1
Der er en Fieldtest funktionalitet i IOS som du kan tilgå ved at taste *3001#12345#*
Avatar billede bpedersen Novice
25. februar 2017 - 00:17 #2
Du skriver at 4G signalet er fint, mon Telmore understøtter Voice over LTE(4G)? Hvis ikke, hjælper det dig ikke at 4G signalet er fint. Så er det 2G / 3G signalerne du skal kigge på.
Nu kan jeg se at du har en Iphone 7, som understøtter Wificalling. Dvs. at man via et trådløst net kan lave taleopkald. Det kunne være en mulighed hvis det viser sig at det er dækningen den er gal med, og du selvfølgelig har et trådløst net. Det er ikke alle operatører der understøtter wificalling, dog ved jeg at Telenor gør.

For en god ordensskyld vil jeg lige oplyse at jeg arbejder ved Telenor! :o)
Avatar billede Mikael Ekspert
25. februar 2017 - 10:28 #3
Jeg har selv Telmore.. Et 4G data. (2 simkort)

Det ene simkort sidder i min router der går på 4 G ( Normalt en fin hastighed på ca 24/24 op og ned)

MEN MEN.. Det ekstra simkort sidder i min KUN 3G Samsung  3 mobil. Og her er der virkelig dårlig samtale/opkald.

Den mobil skal helst ikke holdes i hånden under samtaler.. For så går det galt.

Her er 4 G super.. Men 2 G og 3 G noget skod. Men det er ikke kun Telmore/tdc. Men nøjagtigt det samme på 3G Telia/Telenor.
Avatar billede klavil Seniormester
25. februar 2017 - 15:37 #4
Den fieldtest har jeg prøvet og den siger mellem -86 og -91.

Opkald via wifi: hvordan finder jeg ud af om det fungerer og evt slår det til?

Hvordan an det være vi fint på adressen, kan ringe til hinanden, men hvis en anden ringer ude fra, går direkte til voicemail?

Er der ingen app man kan hente som kan overvåge?
Avatar billede bpedersen Novice
26. februar 2017 - 19:52 #5
Viser din telefon en signalstyrke på -60 til -90 dBm har du en fornuftig signalstyrke.

Det med at du ikke kan tilringes, skal du helt sikkert fejlmelde til Telmore. De burde kunne tjekke opkaldsdetaljerne mod dit nummer og se hvad der går gelt.

Jeg tror desværre ikke der er en app der kan bruges.