Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:02 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Slå touchpad fra på Asus

Hvordan slår man  touchpad fra på Asus?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:03 #1
FN-F7 ?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:06 #2
Tak for dit lyn hurtige svar. Desvæære fik jeg ikke skrevet permanent.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:08 #3
permanent ?? hvorfor det ja du kan slette driveren men hvorfor >?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:17 #4
Slette driver? Nej der findes en måde at slå det fra, men det er forskelligt fra den ene til den anden computer. Jeg bruger trådløs mus.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:20 #5
Hold tasten " Fn "-tasten og tryk på " F9 " for at skifte pegefeltet og slukker på Asus netbook.
Klik på "Start . " Klik på "Control Panel". Type " mus" i søgefeltet , og vælg derefter "Mus " fra resultaterne.
Klik for at vælge " Right -Handed " eller "Venstre -Handed " fra " Button Configuration "valgmulighed.
Træk skyderen under" Double Click Speed ??" til højre eller venstre for at øge eller mindske henholdsvis dobbelt -klik hastighed.
Check "Slå Kliklås " for at vælge eller trække elementer uden at holde venstre museknap. Klik på " Indstillinger " og derefter trække skyderen til venstre eller højre for at mindske eller øge mængden af ??tid til at holde venstre museknap nede, indtil Kliklås er aktiveret. Klik på "OK".
Klik på " Pointer Options" fanen. Træk skyderen under " Motion" til venstre eller højre for at fremskynde eller sinke pointer hastighed.
Check eller un -check boksene under " Synlighed " for at indstille, hvordan pegefeltet pointer opfører når du skriver , flytte eller når det er skjult .
Kontrollér feltet under "Snap til " for automatisk at flytte markøren til en mulighed, når der vises en dialogboks .
9 < p > Klik på " Device Settings " fanen, og klik derefter på knappen "Indstillinger" . Klik på "+ " ud for hver mulighed.
Klik for at vælge hvert punkt , og læse beskrivelsen i den nederste halvdel af den højre rude for en forklaring af optionen. Marker afkrydsningsfeltet ved siden af ??en mulighed for at aktivere den.
Klik på "OK " for at lukke vinduet. Klik på "OK " for at lukke Egenskaber for mus , og gem ændringerne på Asus netbook touch pad .
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 00:34 #6
Jeg ser på det i morgen:-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2017 - 02:24 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 08:56 #8
Synes om #7 :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 13:15 #9
@poko1 Tak for dit indslag og dit udmærkede billede. Desværre er det ikke lykkedes mig at få helt det samme område frem. http://billedeupload.dk/?v=b3jG4.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 13:17 #10
#9 SetPoint settings hvad er det?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 13:25 #11
Er den ikke synlig i enhedshåndteringen så den kan deaktiveres herfra?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. februar 2017 - 13:39 #12
Setpoint er et stykke software til Logitechmus
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 13:39 #13
SetPoint er program styring af Logitech trådløse mus og tastatur.
Du kan se her, hvor lille modtageren er, og det er jo fint, især på en bærbar.
http://billedeupload.dk/?v=NEoer.jpg
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 13:49 #14
#11 Desværre nej.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2017 - 13:51 #15
Hjemme igen! Du mangler Den rigtige driver Hvilken model?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2017 - 14:00 #16
Det er en Touchpad driver du mangler
Hvilken Bærbar?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 14:11 #17
Model E502S. Den er ret ny, men jeg har geninstalleret Windos 10, med en ny fra Microsoft. Det skyldes, at jeg havde store problemer med at slette filer med den version, som computeren var født med. Nu er der ingen problemer.
Men jeg er flere gange kommet til at lægge hånden på touch pladen når jeg trykker pause i en video. Og jeg bruger kun trådløs mus.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 14:13 #18
Fik jeg nævnt at det er en Asus?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 14:55 #20
@poko1 Så lykkedes det, omend på en anden måde. Det er nok en ny driver?
Ved installation fik jeg ikke det første billede, du viste fra kontrolpanelet, men det fremgik, at der var fundet en Asus touchpad. Så gik jeg ind i enhedshåndtering under Mus, og der var den nu dukket frem, og kunne deaktiveres.
Du skal have tak for din hjælp :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2017 - 15:08 #21
Jamen Tillykke med din løsning LOL.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 15:16 #22
Nej fandens også, det er anden gang på to dage, jeg laver den bommert.
Det er selvfølgelig rettet, lige som den anden fejl er rettet. Beklager!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 16:06 #23
Nå deaktivering i enhedshåndtering kunne så alligevel lade sig gøre som jeg skrev i #11 ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 16:35 #24
Nej det har du misforstået. Den mulighed kom først frem efter jeg havde installere touch plade driveren fra Asus #20 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 16:41 #25
Ja det er jeg klar over at den først blev synlig der.
Men du skrev  i #20
"Så gik jeg ind i enhedshåndtering under Mus, og der var den nu dukket frem, og kunne deaktiveres."
Godt du fik løst dit problem :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2017 - 16:43 #26
Det er nu noget der ikke passer her Hvis du de aktiverer i enhedshåndteringen Så er det ikke kun Mousepad det gør musen også  og his den aktiveres virker både pad og mus padden skal deaktiveres i kontrolpanelet under Mus ellers kører begge dele det var jo problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 16:47 #27
Hopper af her da spørger har fået løst problem
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 17:05 #28
#26 Jeg er ikke helt med. Før installation af driver var der ikke noget som hed Asus  touchpad i Enhedshåndtering, under Mus. Men den fremkom efter installationen. Og der inaktiverede jeg den under driver. Min touchpad er nu "død" men min Logitech mus kører fint. Så alt er i orden.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 17:22 #29
Ps. Jeg har lige set efter under Kontrolpanel MUS Asus touchpad.  Det er det samme. Der står "Denne enhed er ikke aktiveret" .
Avatar billede BPA Seniormester
25. februar 2017 - 17:29 #30
Tråden er afsluttet, men -
Her er den helt enkle måde at håndtere on/off af touchpad.
http://touchpad-blocker.com/
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 17:35 #31
Tak for dit link. Det ser spændende ud. Jeg vil prøve den ved lejlighed :-)
Avatar billede BPA Seniormester
25. februar 2017 - 18:59 #32
Jeg vil lige tilføje at lyd til/fra også kan styres på samme enkle måde.
http://auto-mute.com/

Både denne og den tidligere nævnte Touch-pad blocker kontrolleres ved at aktivere to knapper på tastaturet man selv kan vælge.
Det har stor betydning for mig da jeg kun med besvær kan bruge min venstre hånd til tastaturet.
Og - ikke at forglemme - At Lenovo B570 og G770 ingen knap har til at dræbe lyden.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 19:54 #33
Tak skal du have. Jeg har gemt den selv om jeg ikke lige nu har brug for den, da både min bærbare og stationære har den funktion. Den kunne de også godt have sat på computeren, den fylder jo ikke så meget.
Trist med din hånd, det må være meget besværligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 20:33 #34
Jeg kommer i tanke om noget. Hvis man bruger den Touchpad blocker må man nødvendigvis have en touchscreen, eller en ekstern mus. For ellers lukker man jo sig selv ude,
Avatar billede BPA Seniormester
25. februar 2017 - 21:31 #35
Det var ellers en god ide' at lokke dig på den. Gnæk, Gnæk.
Til at slå til og fra bruger du tastaturet med de taster du har valgt.  (se nederst)
Den kombination den er født med er Ctrl+Alt+F9
For nemheds skyld bruger jeg Ctrl+Enter
Du kommer nok til at bruge mus når du skal indstille det.
Den laver et ikon på process linien hvor du kan se om den er aktiv.
Har du glemt de taster du bruger, må du bruge mus igen og føre curser henover ikonet så skriver den hvilke taster du har valgt på skærmen.
Ved et højreklik på ikonet kommer du til indstillinger. " Keyboard shortcuts"
Der skal være hak i begge felter, og her vælger du de taster du vil bruge.
Det skal vist være specialtegn - Alt, Ctrl, Enter mm. - prøv dig frem
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2017 - 23:20 #36
Ok med genvejstaster så man er altså ikke helt fortabt uden en mus, fint nok.
Jeg har nu altid en mus med ledning liggende, for den kan man altid komme ind med.
Logitech mus 560 wireless, kan ikke etablere sig selv, man er nød til at bruge en anden mus for at lukke dem ind i modtageren "Unifyring" det finder jeg er for dårligt.Jeg har 2 af slagsen plus en Logitech Anyware, og det gælder dem alle.