Avatar billede kirch11 Praktikant
25. februar 2017 - 16:04 Der er 4 kommentarer

sort streg på min skærm!

Jeg åbnede min skærm op tidligere i dag, hvor den har fået en sort streg i venstre side af skærmen. Nogen der ved, hvordan man kan fjerne den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2017 - 17:11 #1
Hvis du har mulighed for at uploade et foto af "dyret" , og sætte det ind i et link vil det være en hjælp til en evt. løsning på dit problem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2017 - 19:27 #2
Er det en stationær eller en bærbar pc der er tale om? Hvis det er en stationær er det muligvis kablet mellem computeren og skærmen der er synderen. Så er det blot at ud skifte kablet med et andet. Er det derimod en bærbar er det straks mere problematisk.

Der findes to typer kabler mellem computeren og skærmen nemlig VGA og DVI.
Der er sandsynligvis tale om et DVI-kabel.
I linkene herunder kan du se forskellen.

http://www.heimkino-infos.de/wp-content/uploads/2012/03/dvi-kabel-01-729.jpg

https://www.kabel-manden.dk/1392-home_default/vga-kabel-1-m.jpg
Avatar billede Christina Ebbesø Praktikant
09. november 2019 - 09:42 #3
jeg har sorte streger på min bærbar og de kom lige pludselig mens jeg lavede noget og det hjælper ikke at logge ud og ind igen eller genstarte så hvad kan jeg gøre lige nu er der en løsning den er ikke ny af ældre dato den virker fint bortset for de streger
Avatar billede Christina Ebbesø Praktikant
09. november 2019 - 09:42 #4
jeg har sorte streger på min bærbar og de kom lige pludselig mens jeg lavede noget og det hjælper ikke at logge ud og ind igen eller genstarte så hvad kan jeg gøre lige nu er der en løsning den er ikke ny af ældre dato den virker fint bortset for de streger