Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 11:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pioneer DEH-1900UB Autoradio kan ikke slukke!

Hej. Jeg har fået et problem i forbindelse med min nye Pioneer DEH-1900UB autoradio, i form af at jeg ikke kan slukke den. Den game er en Blaupunkt Kiel, og der var ingen problemer. Denne kunne spille både med og uden tændingen sat til, og man kun også slukke den.
På den nye Pioneer kan front tages af, en temmelig effektiv tyverisikring må man sige, men det er jo ikke altid man behøver at fjerne den, f.eks. når man har vognen holdende i en aflåst garage. Jeg gør jeg det, at jeg løsner fronten, når jeg forlader bil i garagen, men jeg synes ikke det er en holdbar løsning i længden. I brugsanvisningen der også ligger på nettet er der en knap hvorpå der står: SRC og til højre for denne knap står der OFF. Dette skulle jo så efter min bedste overbevisning betyde at man ved at trykke på denne knap skulle kunne slukke for apparatet, men det er ikke tilfældet:-( I øvrigt vil jeg tilføje at i følge brugsanvisningen er det netop knappen der hhv. tænder og slukker for enheden. Vognen er en Volvo 850 og er forsynet med ISO-stik, men er tilkoblet radioen vha. et adapterkabel. Enheden tænder lige så snart fronten  monteres.
Håber at nogen kan hjælpe.

Link er fra manualen til apparatet.

http://catalogs.pioneer-car.eu/Manuals/DEH_1900UB_QRD3378_manual/
Avatar billede store-morten Ekspert
26. februar 2017 - 12:53 #1
SRC og til højre for denne knap står der OFF.

Har du prøvet at trykke og holde den inde, for at slukke?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 13:18 #2
Ja, det har jeg, så jeg fatter det ikke.
Den skulle vel heller ikke tænde bare fordi man monterer fronten, men forblive slukket indtil man trykker på SRC on/off knappen. Man kunne godt have en mistanke om at der ligefrem er en fejl ved enheden.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. februar 2017 - 13:22 #3
Også på fjernbetjeningen
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 13:28 #4
Der følger ikke fjernbetjening med DEH-1900UB, det er kun med de større modeller der er fjernbetjening.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 14:28 #5
Nu har jeg igen prøve at koble enheden til stikkene i vognen. Det kan som sådan godt lade sig gøre at slukke, men der er stadig (rødt)lys i knapperne. Jeg vil da mene at når enheden er slukket så skulle der intet lys være. Yderligere vises klokken i displayet.
Det kan godt være at det er mig der er galt på den, men jeg synes alligevel at det er underligt hvad den skal være tænk, når man har forladt vognen.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. februar 2017 - 14:39 #6
Sådan opfører min Blaupunkt sig, første gang slukker radioen og rødt lys i knapper.
Men holdes knappen derefter inde i "lang" tid, slukker den helt :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 14:50 #7
Jeg krydser fingre, prøver igen igen, og melder tilbage
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 16:18 #8
Desværre intet positivt er der sket i sagen. Der er fire ledninger i strømstikket, nemlig en rød, en gul, en sort  og en blå.
Adapterkablet var et der fulgte med radioen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 16:46 #9
Jeg har prøvet en gang mere. Jeg afspillede en CD og trykkede på SRC knappen. Afspilningen stoppede, men der var stadig lys i knapperne.
Jeg vil kontakte forhandleren (radioen er købt på nettet) og høre om det er mening af maskinen nærmest skal stå tændt...jeg tror det næppe.
Enden på det bliver måske, at jeg sender den retur, og finder en anden.
Avatar billede klaudi Ekspert
26. februar 2017 - 17:22 #10
Mener du kan slå display lyset (lys i knapper) fra et sted i menuen, så tjek manual en ekstra gang!
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 18:20 #11
Det vil jeg prøve. Det kunne jo være at det er der løsningen ligger.
Avatar billede klaudi Ekspert
26. februar 2017 - 18:33 #12
Prøv at kigge på side 9( ikke EB) :-)
Der er der et punkt med PW Save, måske det er det.

Jeg havde en gammel Fiat, der var der os lys i knapperne, men jeg fik det slukket i menuen, det var os en Pioner!
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 19:07 #13
#12
Det lykkedes endelig, jeg ved ikke rigtig hvordan men du bliver den der får den "grønne stribe", som ham der havde løsningen :-) Takker mange gange!
Avatar billede store-morten Ekspert
26. februar 2017 - 20:03 #14
Jeg er kørt en tur, kan heller ikke slukke min Pioner radio, har ikke set det son et problem da den slukker over tændingen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 20:51 #15
Min radio slukker ikke over tændingen, men nu er problemet løst, med hjælp fra klaudi :-)