Avatar billede Daniel Munch Praktikant
26. februar 2017 - 18:51 Der er 7 kommentarer

Computer viser ingenting på skærmen? Please hjælp!

Hej :)

Jeg har et lille problem med min computer. Jeg valgte at bygge min computer selv, men nu har jeg altså fået et problem, som jeg ikke kan fixe. Når jeg sætter strøm til min computer kører den helt fint MEN der kommer intet på skærmen? Min CPU har nogle bøjede 'pins' men ved ikke helt om det kan være det? Min computer giver ingen beep lyde ved opstart så ved ikke helt hvad det er?
Tusind tak på forhånd og håber nogen af jer har en løsning!

//Daniel
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 19:16 #1
Det lyder ikke rart med de bøjede "pins". Prøv at kontrollere om grafikkortet sidder ordentlig i soklen, om strømstikkene er monteret ordentlig, og prøv evt. også med et andet kabel mellem computeren og skærmen. Plejer der at komme et bib ved opstart?
Hvis ikke kan det tænkes, at du måske har haft den lille "højttaler" der giver bibbet ved opstart afmonteret, og har fået den vendt en halv omgang, for så kommer der nemlig ingen lyd.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2017 - 20:31 #2
"Min CPU har nogle bøjede 'pins" Uha-uha! Det må den bestemt ikke have.
Det er meget svært at rette dem ud, fordi de er tilbøjelig til at bøje på samme sted.
Og hvis du ikke får dem rettet fuldstændig, så må du til lommerne efter en ny.
Før kommer du ikke ud at køre med den computer.
Avatar billede Daniel Munch Praktikant
26. februar 2017 - 20:35 #3
Hej Erik og Valby!
Tusind tak for jeres svar! Jeg vil lige tjekke at alt sidder rigtig ellers må jeg nok købe en ny CPU.
Men ja, tusind tak for jeres hjælp! :)

//Daniel
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2017 - 20:38 #4
Ok :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 21:14 #5
Hvad der det for en CPU der er tale om?
Er det en Intel med 2011 sokkel har jeg en du kan købe.
Avatar billede Daniel Munch Praktikant
27. februar 2017 - 07:13 #6
Det er denne CPU AMD Black Edition - AMD FX 6300 - 3.5 GHz - Socket AM3+ - OEM u/ køler
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. februar 2017 - 09:50 #7
Nej så passer den ikke da min er en Intel :-(
Så må du ud at købe en der passer. Det havde ellers været fint.