Avatar billede Uvanga Ekspert
01. marts 2017 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samsung TV vil ikke tænde-ikke lys i st. by lampe

For to dage siden virkede mit Samsung TV ok. Nu kommer jeg hjem efter et par dages udearbejde, og TV er død. Der er ikke lys i rød st.- by LED-lampe. Jeg har målt strømledning, og den er ok til og med indgang til TV. Jeg har set en del videoer på nettet, alt fra at bevæge en hårtørrer henover overkant af TV, til udskiftning af diverse dele.
Men inden jeg går så vidt, erindrer jeg det gamle trick med at genoplive en PC, ved at kortslutte de to ben på 230v strømforsyning. Nogen der har erfaring med dette trick på TV?
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 17:04 #1
Hej Uvanga.

Grunden til at det trick du henviser til på PC virkede i gamle dage var og stadig er fordi en PSU i en PCer har en belastnings mekanisme som slår til, problemet med denne er så at den ikke altid slår fra igen, og det kunne man få den til på denne måde.

Hvis du på dit Samsung ikke har en rød LED der enten blinker eller lyser så er der inegen tvivl om at det er strømkortet i dit TV der er røget (forudsat at du har strøm i netstik du bruger og prøvet med andet kabel til TV.).

Strømpladen kan fås som reservedel. kik på den først og se om sikringen er ok. det er nok den der er røget.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 23:14 #2
samsung er kendt for en typisk ting:

de sparer 10-30 danske ØRER, pr stk, på de 4-6 livgivende kondensatorer so sidder der hvor ledningen går ind i fjernsynet, hvor strømforsyningen er.

på den måde, gange top med altal millionr tv/skørme de sælger, da tjener de x gange flere penge. det bliver til milliarder

hvis du skifter de caps der sidder ved strømforsyningen ud med helt nye, nogle uha dyre nogle til 1 kr stk, så er der en megt god mulighed for at fjernssynet virker igen med det samme.

de har også vist dette i et DR dokumentar program, til "alle dem som ikke ved noget".

find en tv reperatørmand, elektronikmand, og bare skift de 4-6 caps. det bliver vel ikke mere end 30 min arbejde.

min bror fiksede min samsung computer skærm, bare 4 nye caps, og så virkede den 10 år mere. nu har jeg en ny, men benq
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. marts 2017 - 10:59 #3
Tak for begge indlæg. Jeg har konsuleret en TV-mand i omgangskredsen. Han er inde på noget af det samme som nævnes i #2. Han siger ihvertfald "no problem" så det satser jeg på ;-)
PS: Kortslutning af 230v ledningen gav intet resultat..
Avatar billede imma Forsker
09. august 2020 - 22:06 #4
Fik han det fikset ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. august 2020 - 20:07 #5
Jada 😎
Avatar billede imma Forsker
13. august 2020 - 20:18 #6
Fedt har selv lige købt et samsung ps64f8505st af en - men det duede ikke da jeg kom.  Så jeg fik det med gratis.  Det tænder i den røde diode men der kommer intet billede —- den registrerer det ellers fint når man bruger Remote.  Altså som om der er kontakt.  Men intet sker.  Nogen ideer ?