Avatar billede Calle5463 Forsker
01. marts 2017 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video

Jeg aner ingenting om håndtering af video-filer!

Windows Movie Maker (foreløbig ikke betalt)

Jeg har optaget tre sekvenser (MOV) på hver 20 minutter, som jeg nu har "klippet" i mindre stumper, smidt de stumper væk jeg ikke vil bruge, og sat de brugbare stumper sammen i en .wlmp-fil. Hele video er på ca 45 minutter.

Er der en måde at få mit projekt konverteret til en video-fil uden at skulle betale (det her er en engangsforestilling), og hvilken type skal jeg vælge?
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. marts 2017 - 12:58 #1
I movie maker vælger du blot  - gem film , du bestemmer om det skal være wmv eller mp4 format !
Avatar billede eurositi Ekspert
01. marts 2017 - 12:59 #2
Windows Movie Maker er skam helt gratis at benytte. Jeg tror, at mindst halvdelen af alle hjemmeredigerede videoer på YouTube er lavet med MovieMaker. ;-)

Hvis din MovieMaker er helt opdateret, bør du ha' mulighed for at eksportere til MP4. Via topmenuen Filer > Eksportér. (Kan ikke helt huske betegnelserne i programmet) burde du kunne vælge MP4 eller "Til PC". Men det er ret vigtigt, at du kan eksportere til MP4 og ikke til WMV, som er ret besværligt at afspille uden for Windows.

Microsoft har officielt stoppet al videreudvikling og support af Movie Maker, så derfor kan du kun finde den nyeste version af Movie Maker (som i virkeligheden er ret gammel) på uofficielle hjemmesider, f.eks.:
http://filehippo.com/download_windows_live_movie_maker/

Man kan håbe, at der inden længe kommer et nyt, bedre (gratis) alternativ til videoredigering, som egner sig til hjemmebrugerne, og som understøtter flere, nye medieformater.
Avatar billede Calle5463 Forsker
01. marts 2017 - 14:22 #3
Gratis? Hmmm.
Om: Windows Movie Maker Version 2012 (Build 16.4.3528.0331)

Jeg har lige lavet en custom opsætning for konvertering til video for pc (MPEG4), og nu prøver jeg om det lykkes. Det tager tilsyneladende en - lang tid .....
Avatar billede eurositi Ekspert
01. marts 2017 - 15:07 #4
#3 (Calle).
Windows Movie Maker er skam fuldstændig gratis: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Movie_Maker
... License:     Freeware

2012-udgaven burde være den nyeste, så du burde få en fin MP4-videofil ud af det. De fleste nyere TV-apparater kan afspille MP4-videoer direkte fra en USB-stick, så hvis du har én med plads nok, er dette nok den letteste måde at vise det for andre.
Alternativt kan du uploade den til online-tjenester som f.eks. Vimeo eller YouTube, hvor du kan sætte videoen op til kun at kunne ses af udvalgte personer.
Avatar billede Calle5463 Forsker
01. marts 2017 - 15:30 #5
#4
(Den er nu 51% med step 1 af 2)
Jeg skal bruge videoen på en stand-alone pc (bærbar). Ikke noget med netværk eller andre moderne ting :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 23:00 #6
den kan ikke ret meget men mange folk har fået lavet glimrende video med den.

den ultimative du kan få, gratis er Lightworks. - de fleste i hollywood bruger den til at lave film i. men den er gratis.

som gratis kan den kun eksportere mp4 720 p (som de kalder for youtube).
vil du have mere, koster den 3000 kr.

hvis du kan nøjes med 720 p HD, så findes der ikke nogen bedre editor
(men den er avancert og kan alt muligt, også at koble pro filmudstyr til)

du kan jo bare prøve den. se om det er noget for dig.
https://www.lwks.com/index.php?option=com_lwks&view=download&Itemid=206

når din gratis licens udløber, skal du blot forny den, ikke noget andet,
den bliver ved med at virke.
Avatar billede Calle5463 Forsker
01. marts 2017 - 23:17 #7
Jeg har nu med WMM fået lavet den video jeg skal bruge.

Så må vi se hvrnår jeg får brug for det igen .....