Avatar billede dcedata1977 Mester
01. marts 2017 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ghost

Hej
i sin tid brugte jeg meget GHOST for at lave en backup
af hele C drevet, så jeg altid havde noget gå tilbage til

findes den til windows 10 ?

//dcedata1977
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 19:43 #2
Brugte selv Ghost medens man brugte disketter til at bruge den.
Nu bruger jeg Aomei backupper free:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Bruger funktionen der hedder "systembackup"
Nu har jeg på mine computere delt harddisken op så Windows med enkelte programmer (der jævnligt opdateres) kun bruger c drev.
De andre drev (typisk 2) bruger jeg til programmer, private filer og backup.
Herved kan min imagefil holdes på en minimum størrelse.
Private filer tages der backup af ved siden af med anden løsning. Dette kan være Allway Sync.
https://allwaysync.com/?g=2&gclid=CIHYje_6tdICFdSCsgodVDkP4g
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 19:46 #3
I øvrigt kan Aomei også tage backup af private filer.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:49 #4
ghost er totalt forældet

bedste gratisk klon/backup program lige nu synes at være IOMEI backupper
kig her

http://www.techsupportalert.com/best-free-drive-cloning-software.htm
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. marts 2017 - 14:43 #5
Har også brugt både Ghost og Acronis.

Men  i dag  med den indbyggede funktion til  i win 7 og win 10  er der ikke er grund til det.  Mener det er spild af penge

En af de eneste ting ved Windows, jeg vil sige fungerer fremragende er deres:
Opret en systemafbildning.

Det kan gøres til ekstern disk og kan også kan startes op fra cd, hvis systemet helt svigter.