Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. marts 2017 - 17:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Add-Blocker = Gør hurtigere eller langsommere ?

Ja, jeg spekulerer på,
om add-blockere går siden "hurtigere" eller "langsommere".

Det er fint, man slipper for reklamer.

Men gør det siden "langsommere" - fordi den først skal igennem add-blocker ?

Eller gør det, at siden uden reklamer, bliver hurtigere ?

Skulle man vel umiddelbart tro ...

Men er der nogle "beviser" på det ene eller det andet.

Rent faktisk generer et par reklamer mig ikke.

KUN i YouTupe. Der er de MEGET irriterende !!!!

*Venlig Hilsen Jørn*
Avatar billede posten Ekspert
01. marts 2017 - 17:36 #1
add-blocker sinker IKKE din pc lad den køre på chrome og test med samme adr. på explorer eller en anden browser så ser du forskellen
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2017 - 18:52 #2
reklamer er primært irriterende fordi de ofte (nu) kører med video, der autostartes inkl lyd. Og ellers, så er de et problem på mobile enheder hvor man takseres pr brug mb - hvorfor skal man som bruger af et site betale for at få lov til at se reklamer?
Så brug ad-block så meget som muligt.
Der er en ny bevægelse i adblock udbydere - de vil tillade 'venlige' reklamer at slippe igennem. Med lidt håb, så mødes brugere og site-ejere hinanden når det slår igennem (dvs lydløst og uden bevægelse/film, så reklamer er som i trykte medier - alternativt, så vil (i hvert fald jeg) have penge for at bruge et site)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 19:37 #3
Som jeg oplever det, så tager det længere til at loade siden helt med reklamer end for adblockeren til at registrere at det er en reklame og lukke for den. Så jeg siger hurtigere.
Avatar billede Slater Ekspert
01. marts 2017 - 19:39 #4
Det kommer an på hvilken adblocker du bruger, og hvor mange filtre du har.

Principielt gør en adblocker siden hurtigere at indlæse, da reklamerne ikke skal indlæses og der dermed skal overføres mindre data. Men samtidig skal en adblocker trævle alle elementer på siden igennem og sammenligne dem med en filterliste, som kan være mange tusinde lang. AdBlock Plus er kendt for at være lidt langsom, og bl.a. derfor blev uBlock Origin udviklet, som er langt hurtigere.

Føler du at det går langsommere, så prøv uBlock Origin.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 19:45 #5
#4 Bruger Adblock plus, og synes siden loades markant hurtigere med den aktiveret. Men måske jeg skulle prøve uBlock Orgin :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 20:38 #6
Kører nu med uBlock Orgin, og den er i hvert fald ikke langsommere end Adblock. Sjovt at se at på Eksperten der blokeres 11 elementer i at loade som der er dejligt at være fri for :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:45 #7
Hurtigere!

når blockeren ved at den får en reklame, så snyder den webserveren og bilder den ind at den har modtaget den, derfor springes al det data over, derfor hurtigere!
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:47 #8
med indbygget adblocker, som opera har, og kompression (som opera også har),har vi så den hurtigste browser.

reklamer er væk, og hvis man slår kompresison til, det svarere til at opera henter hjemmesiderne som en ZIP fil :)

derfor, hurtigst!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2017 - 21:00 #9
Det afhænger vel af siden.

sparet tid med adblocker = tid brugt paa reklamer - tid brugt af adblocker software

"tid brugt af adblocker software" varierer vel lidt fra side til side og "tid brugt paa reklamer" maa varierer rigtigt meget fra side til side.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2017 - 21:33 #10
>arne_v med adblocker sparer man download af reklamefilm og lydchikane. På en konto med forbrugsafregning er det langt over 50%, der er rent svineri med data.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2017 - 21:52 #11
Spørgsmålet er om brug af adblocker gør en side hurtigere eller langsommere.

Min påstand er at det afhænger af siden.

Det gør en side uden reklamer lidt langsommere.

Det gør en side med mange tunge reklamer meget hurtigere.

Og selv hvis man interesserer sig for gennemsnittet for flere sider, så må det også være forskellig fra person til person.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. marts 2017 - 22:17 #12
Jeg siger MANGE tak.

Har nu installeret uBlock Orgin ...

Virker vist fint
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2017 - 13:23 #13
Ja den virker fint :-)