Avatar billede Ozzy_ Praktikant
01. marts 2017 - 18:31 Der er 7 kommentarer

Hvad sker der med min Processer?

Hejsa jeg er en dreng på 12 år.

Jeg har dette problem med min skolebærbar. PC'en er en ASUS, AMD A8-7410 APU with radeon 5 Graphics. :
CPU

    AMD A8-7410 APU with AMD Radeon R5 Graphics

    Maksimal hastighed:    2,20 GHz
    Sockets:    1
    Kerner:    1
    Logiske processorer:    1
    Virtualisering:    Aktiveret
    L1-cache:    64 KB
    L2-cache:    2,0 MB

    Udnyttelse    30%
    Hastighed    2,20 GHz
    Oppetid    0:00:14:23
    Processer    97
    Tråde    1692
    Handles    44325

Som i kan se her harden kun 1 logisk processer, selvom den burde ha' 4?. Dette går også min PC langsom, den plejede at trække CSGO/Minecraft med 45 fps... Nu kører den 3-0 FPS, og CPU'en er konstant på fuld udnyttelse. Lidt info (Den er 2 måneder gammel kostede lige knap 6000.) Jeg ved ikke hvad det er, men Jeg håber virkelig i ville hjælpe mig:)

BTW: Jeg har haft en del voksne til at kigge på det, men de kunne heller ik' finde ud af det.
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 18:58 #1
Hej Ozzy.

Kik lige i enhedhåndtering hvor mange der processor der er.

Har du windows 10, Hold Windows knappen nede og tryk samtidig på Bogstav X. Vælg enhedhåndtering.
Kik under Processorer.
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. marts 2017 - 20:02 #2
Kig også i msconfig  under boot - avanceret at den er sat til at udnytte alle kerner (= der må ikke være market noget)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:35 #3
disken kan være defekt, det suger al kraften ud af maskinen. den står og bruger al tiden på at læse fra harddisken, som er defekt

eller den var for varm, og cpu er smeltet!

fejlsøge rækkefølge:

strømforsyning  defekt ? NY!
defekt disk ? NY!
køling til cpu defekt ? NY!
ram defekt ? NY!

nu har du kun defekt processor (smeltet sammen af varme), eller defekt bundkort tilbage.

det kan godt være at bundkort er knækket.

hvis det er en skole computer, så kan skolen ikke bare give dig en ny computer ?
du skal bare ha kopieret alle dine ting fra den, inden du på nogen måde begynder at reparere, eller den bliver sendt til reperation.

fordi de kan finde på bare at slette det hele

gå den lige igennem i rækkefølgen jeg skrev.. hvis du ikke finder ud af noget, så skal du kopiere alle dine ting ud af den, før du begynder på noget. (indlevering til reperation eller gøre det selv). fordi, de kan finde på bare at slette det hele.

og nu er det ikke så sjovt mere vel ?    de slette alt der var på den, da de reparere den.

lad være med det! :)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:40 #4
dette program viser alt om computeren inden i. cpu, ram osv.
så kan du finde ud af om du er blevet snydt med processoren.
sammenlign dette med din faktura!

og det viser hvad ram du har, hvis noget er i stykker, mangler det, og du kan se det her.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

fordi hvis en ramklods bare er gået løs, kan det også være årsagen.
hvis dette program viser at der mangler noget ram, så kan det bare være at klodsen er gået løs!
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 22:49 #5
Sidwave er du på stoffer ? Det er andet indlæg hvor du går fuld stændig over gevind i dag og svare som vinden blæser.

Ozzy læs mit indlæg og lad os tage den derfra.
Avatar billede Ozzy_ Praktikant
02. marts 2017 - 06:50 #6
Tak for svarene, min skole køber dsv ikke skole pc'er til os. Vi skal selv købe dem, og det er under eget ansvar hvis den går i stykker:/

Jeg får en IT-Mand til at kigge på det.
MVH Ozzy, Tak for svarene:D
Avatar billede Ozzy_ Praktikant
02. marts 2017 - 06:52 #7
PS: Jeg skal nok undersøge, om der er nogle ting der er brændt sammen eller lign:)