Avatar billede Martin5 Juniormester
01. marts 2017 - 18:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Input not supported.

Hej - da jeg sad og spillede CS GO frøs skærmen pludseligt og viste i stedet en skærm bestående af henholdvis brune og sorte striber, mens den gentog lyden fra spillet, umiddelbart før den stoppede med at virke. Computeren kørte fortsat, uden at "slukke sig selv" Jeg genstartede derfor PC'en, men derfra er problemet kun blevet værre - PC'en starter gerne, men skærmen er sort, mens der står "input not supported". Er der nogen der har en idé om hvad problemet er? Skal jeg investere i et nyt bundkort eller graffikkort?
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2017 - 19:35 #1
Prøv at slukke computeren. Pil så skærmens stik ud af computeren og start computeren, stadig uden skærmen tilsluttet. Vent 5 minutter og slut så skærmen til computeren.

Det kunne være et problem med skærmindstillingerne, dvs. refresh rate og/eller skærmopløsning.
Avatar billede Martin5 Juniormester
01. marts 2017 - 19:48 #2
Hej

Jeg har nu prøvet at gøre som ovenstående, dog uden held.
-Den starter fint op, men efter den har kørt skærmen "starter windows" går skærmen bare i sort.
Nogen andre ideer om hvordan det kan være?
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2017 - 20:06 #3
Hvis du får en skærmtekst, som siger  "starter windows" , så har du ikke fulgt den procedure, jeg beskriver. Hvis du har gjort som beskrevet i #1, så vil det første billede, du ser, være det færdige skrivebordsbillede.
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 20:42 #4
Har din maskine under opstart billed og viser Windows starter, så er det givetvis ikke din skærm der fejler.

Start din maskine i fejl sikret tilstand, Tryk (F5) så snart makine er startet, Og i windows  gå ind og fjern dit skærmkort i enhedshåndtering.

Genstart og lad maskinen finde driver igen og installere driver.

Virker dette vil jeg anbefale dig at hente en opdateret driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 21:09 #5
F5???
Fra Win 7 og nedefter har det altid været F8 man brugte.
I Win 10 skal man gøre det anderledes:https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 21:14 #6
Du har ret i at jeg ikke tænkte på om han har Win 10, Men med hensyn til F taster så var F8 for at få Menu og her kunne man vølge  fejlsikret, Hvor hvis du trykkede F5 gik den direkte til at starte op i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2017 - 21:39 #7
#6 Hvis jeg trykker F5 på min bærbare pc med Win7 under opstart,kommer jeg i Windows boot Manager hvor jeg her kan vælge hvilket system jeg vil starte op, og her står der også at jeg kan vælge F8 for de avancerede start indstillinger.
Jeg kan ikke starte direkte i fejlsikret ved at taste F5 fra boot af
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 22:08 #8
Ja Boot option F5 blev fjernet efter windows 98 for at give plads til Boot Manager.

Tilbage til dit problem Martin.

Martin giv lige info om dit Windows, Du kan ikke bruge den guide som der henvises til da du jo ikke har billed når dit system er start op, Så for at kunne hjælpe herfra skal vi vide hvilket styresystem du har.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:22 #9
prøv en gang til, men husk at hive strømmen totalt fra.
computeren gemmer noget, og kun ved at hive stikket ud af væggen, får du det afbrudt.

hvis det stadig ikke virker, kan jeg ikke se andet, end at CS har dræbt dit grafikkort.
adskillige grafi8kkort har været lavet forkert, således at spil kunne få dem til at brænde af ved overbelastning.

det er helt til grin. nogen har glemt noget eller sparet på nogle komponenter (penge) da de lavede disse grafikkort.

senest så vi at selv nvidia også dummede sig.
deres nye driver, dræbte kortene! absurd.

hvis ikke det virker efter TOTAL strømafbrydelse, så er det vist ind i en shop og købe et nyt kort.

CS har problemer med alle computere der er for svage.
det er 17 år gammel kode indeni, selvom der er en ny version.
det, plus noget med drivere og steam, skaber den evindelige strøm af "hjælp! min computer er gået ned da jeg spillede counter strike"

set 1 milion gange, årsag: 17 år gammel kode (computerprogram= og en moderne windows, og STEAM (direct x drivere) oveni. derfor
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:25 #10
en overbelastning i grafikkortet, kan også have skadet computeren, fysisk.
i strøm/elektronik, hedder det en spike.

du har 12, 5 og 3 volt der styrer tingene, grafikkortet overbelastes, og der kommer en spike, som er at en eller flere af de syrende volts, slår ud i en stor spids, x10 større end den må være.

og lige netop det, har nu så smadret HVADSOMHELST i computeren.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 22:27 #11
find en person i den fysiske verden der kan fejlfinde.

det kan godt være det bare er kortet der er færdigt, men ALT kan være smadret.
hvis strømforsyning er defekt, smadrer den hele computeren
Avatar billede Little Helper Seniormester
01. marts 2017 - 22:44 #12
Jeg magter ikke engang at kommentere det du lukker ud der Sidewave, da jeg normalt ikke indgår dialoger omkring rigtigt og forkert af den slags.

Det ender normalt heroppe i en pisse kokurence om hvem der ved hvad i stedet for at få løst fejl.

Så jeg nøjes med at sige at han spillede CS GO og ikke CS, Og jeg tvivler stærkt på at CS GO har brændt hele huset af.

Jeez man.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. marts 2017 - 11:02 #13
Som der står skrevet i #4, så fejler din skærm ikke umiddelbart noget, og dit skærmkort fungerer også umiddelbart. Men det kan tænkes, at dit skærmkort bliver overbelastet hen ad vejen.
For at finde ud af om, hvorvidt dit skærmkort er defekt eller bliver overbelastet, så er den nemmeste fejlsøgning, at du f.eks. henter et image af Ubuntu desktop, brænder det ud på en skive, og derefter prøver at boote din maskine fra skiven.
OBS. Du skal vælge "Kør" og ikke "Install", ellers smadrer du din windowsinstallation.
Hvis maskinen starter korrekt op, og du får skærmbillede, så fejler din hardware ikke umiddelbart noget.
Stadigt med ubuntu indlæst, så kører du et HW-infoprogram:
http://downloads.tomsguide.com/HWiNFO,0301-26250.html
Dernæst kører du et testutility som kan teste og stresse din hardware:
https://www.phoronix-test-suite.com/?k=downloads
Herefter skulle du være i besiddelse af alle nødvendige informationer om din maskine.
Du vil opnå et af to resultater:
1. Hardwaren fungerer efter hensigten
2. Hardwaren udviser defekter
Hvis 1., så ligger fejlen i din Windowsinstallation/indstillinger
Hvis 2., så må du til lommerne og udskifte de/den defekte enheder/enhed.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. marts 2017 - 11:04 #14
Glemte lige et link til Ubuntu:
https://www.ubuntu.com/download/desktop
/ptj_11