Avatar billede Stef Praktikant
03. marts 2017 - 17:24 Der er 4 kommentarer

PC vil formaterer mit MicroSD kort.

Hej med jer.

Jeg har på min ferie optaget video med min GoPro, men da jeg ville overfører videoerne til min PC vil den formaterer mit MicroSD kort.
Hvad kan man gøre for at åbne kortet uden af formaterer kortet med alle min ferie videoer?

Forklaring på hvad jeg gjorde:
Jeg satte den første MicroSD kort i SD Adapteren for at kunne forfører filerne til PC, det virkede som det skulle, men så kom problemet da jeg ville gøre det med MicroSD kort nr.2. Jeg ikke trak SD Adapteren ud, men trak kun MicroSD kortet nr.1 for at skifte til MicroSD kort nr.2.
Da jeg så åbnede MicroSD kort nr.2 (Tænker jeg nu bagefter) PCeren stadig tror det var MicroSD kort nr.1. Så da jeg prøvede på at overfører filerne, ville den formaterer MicroSD kortet.

Tak på forhånd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. marts 2017 - 17:43 #1
Hvor stort er det? - jeg mener der er en grænse ved 32GB - hvis kortet er større, er det sandsynligt at din kortlæser ikke kan læse det, og så tror PC´en det ikke er initialiseret.

Virker det, når du sætter det tilbage i din GoPro?
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
03. marts 2017 - 19:05 #2
Enig med #1 check om kortet stadig fungerer i dit GoPro.

Det er vigtigt at du ikke lader PC initialisere eller formatere kortet.
Prøv evt. http://findandmount.com/
Og se om det genkender partitionen på dit kort.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2017 - 09:17 #3
du skal bare sige nej (cancel), og herefter åbne kortet med stifinder så den viser indholdet. nu kan du kopiere filerne.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
04. marts 2017 - 09:32 #4
#3 tror ikke kortet vil åbne i stifinder mere. Partitonen / MBR er skadet, derfor tilbyder PC at formatere kortet.