Avatar billede Kenneth Hansen Praktikant
04. marts 2017 - 16:31 Der er 3 kommentarer

Anbefaling af eksternt lagringskabinet

Mit nuværende backup system er ikke tidssvarende mere, og søger noget nyt.
Jeg har tænkt på et lagringskabinet med 4-6 harddiske og USB3.

Jeg vil gerne have et lagringskabinet, hvor jeg selv kan bestemme hvad harddiskene skal køre i. Vil gerne køre HDD1 og HDD2 i RAID1 for sikkerhed med 2 identiske 4TB harddiske nu, og så tilføje yderligere store harddiske når pengepungen er til det.
HDD3 og HDD4 skal indtil da kunne køre almindeligt dvs. IKKE i RAID.

Nogen der kender en løsning eller har spørgsmål, så ser jeg frem til det :)
15. marts 2017 - 09:55 #1
Du vil op i 4 bay systems? Det bliver tilsvarende dyrt!!

Vil du prøve at redegøre for dit ønske om at køre raid på 2 diske og så 2 diske uden raid? Jeg synes ikke umiddelbart den opsætning giver ret meget mening!
15. marts 2017 - 09:59 #2
Jeg ville kigge på noget i retning af denne, hvis du absolut vil have 4 bays:

http://bit.ly/2mrxVSd
Avatar billede Robert Novice
10. april 2017 - 21:03 #3
Jeg kører for tiden en Synology DS1815+, måske en overkill for dit behov, men der kan jeg styre hvad jeg vil dedikere hver HDD til.
Jeg kan vælge at køre hver disk enten selvstendig, i raid eller som iscsi target.