Avatar billede roskilde1987 Juniormester
05. marts 2017 - 21:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Registrere lader. Men lader ikke.

Som overskriften fortæller, har jeg en del problemer med min Samsung S4, active.

når den er slukket, og sat i lader, registrere den at der er en lader tilsluttet, men den bliver bare ved med at genstarter, og lader ikke på batteriet.

Er den tændt registrere den nogle gange at der er en lader tilsluttet, men ikke altid.
Registrere den en lader tilsluttet, er det kun nogle gange den lader. Men sjældent, eller står den blot og fortæller at den lader. Uden at lade på batteriet.

-Jeg har forsøgt at bytte batteri med en anden S4. Det er samme fejl, uanset hvilket batteri der sidder i.
-Sætter jeg mit batteri i en anden S4, lader den anden telefon fint på mit batteri.
-Jeg har forsøgt med omkring 5 forskellige ladere, også inden hos andre folks huse. Det er samme problem uanset lader og stikkontakt.

Selv tænkt om det er en software fejl. (Ligger fabriks softwaren, Android)
Men er langt fra sikker.

Så kom frisk med bud og gerne løsninger.
Telefonen er fantastisk, ud over dette ret store problem. Så kan det løses ville det være fantastisk.
06. marts 2017 - 02:38 #1
Du har løse/ødelagte pins, lodninger or suchs i det print der forbinder telefonen. Dette gør det meget vanskeligt at lede strømmen fra lader til batteri og bliver om noget kun værre. Det er med stor sandsynlighed hele printet der skal skiftes, så hvis ikke lidt almindelig tørren støv af har hjulpet, så ser det ikke godt ud - beklager.

P.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
06. marts 2017 - 08:24 #2
Øv.
Så vi er nok ude i en ny mobil?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2017 - 08:49 #3
Har du prøvet at lade fra PC gennem USB Kablet?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
06. marts 2017 - 09:06 #4
Ja. Der lader den til tider, men langt fra altid.

Lige nu lader mobilen, fra min ene lader. 2, 1 amp.

Prøvet lidt forskellige ladestyrker i ladere. Det er ofte nemmere at få den til at lade med høj ladestyrker.  Men ikke nogen garanti for den lader, selvom jeg har brugt samme lader dagen før uden problemer.
06. marts 2017 - 09:43 #5
Jeg er desværre ret overbevist om det, ja. Det der vil kun blive værre, er jeg desværre bange for.
Avatar billede robinson Praktikant
06. marts 2017 - 09:46 #6
I dag er problemer med opladning af telefonen oftes på grund af støv eller løse/broken pins som MightyProcrastinator også skriver.

Prøv med en vatpind eller lignende du kan få ind. nogle gange kan der side en klump støv i den ene side hvilket gør at din lader mangler 0.5mm i den ene side hvilket gør at telefonen registrere laderen men ikke kan trække strøm fra den.

Nogle bruger også trykluft og nåle men her kan det nemt gå galt
06. marts 2017 - 09:47 #7
Hvis strømmen ikke bliver ledet ordentligt igennem, så er der ikke noget at gøre, uanset hvordan du lader. Højere spænding vil muligvis kunne "presse" flere koncentrede volt igennem, men forøget spænding fremskynder kun processen frem imod total shutdown betydeligt.

Du kan endda være uheldig, at tilbageløbsstrøm slår tilbage i din computers USB stik, og det ønsker du bestemt ikke. Så det vil jeg ikke anbefale.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
06. marts 2017 - 10:00 #8
Takker for hjælpen og begynder at kigge efter ny mobil.

Vandtæt og holdbar, men stadig masser af kræfter til Ingen penge.

Nogle ider?

Set på en s7 active fra UK via ebay.

De er billigere i USA. Me  hvad kan der tænkes at komme på af told og skatter?
Koster 2600 ddk fra USA.
06. marts 2017 - 10:23 #9
Det var så lidt. Beklager resultatet ikke blev bedre.

Det kan hurtigt blive indviklet at købe elektronik fra USA når det kommer til afgifter. Inden vi når så langt, så vil jeg bare sige én ting:

OnePlus 3 - evt. t modellen. Den koster lige omkring 3000,- all in all! T modellen har fået et nyt, anderledes opladningskredsløb, så den kan faktisk oplade 80% på ca. 20 minutter! Der er ingen anden telefon på markedet der kommer tæt på at matche den, slet ikke til den pris. Der rykker alting rundt!
Jeg var selv skeptisk da jeg købte min. Jeg har haft Samsung note telefoner siden 2´eren og havde ingen forestillinger om at ville have andet. Altså, før de helt valgte at fjerne note 7 fra det danske marked, så jeg stod med en lang næse i stedet. Uden et reelt alternativ til noten, da blev jeg enig med mig selv om at give oneplus´en en chance. Det har jeg virkelig ikke fortrudt. Det er en uovertruffen telefon til prisen!

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/oneplus-3t-fortsat-et-fantastisk-kob-test,lid.37264/

Bare prøv at overveje det om ikke andet :-)
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
18. marts 2017 - 18:01 #10
Endte med en AGM X1 til 2400 kr, da jeg skulle bruge en telefon der var vandtæt.

Sindsyg lækker mobil