Avatar billede huddie Professor
06. marts 2017 - 18:31 Der er 19 kommentarer

PowerDirector 12/USB Video Grabber SVG 2.0 A3

Hej Eksperten!

Jeg er næsten i mål med at få dette software til at fungere, men af en eller anden grund så får jeg kun lyden igennem.
Så der er for så vidt hul igennem og jeg har tjekket ledninger og sammenføjninger om og om igen.
Om noget i selve programmet står forkert. Et såkaldt flueben som enten skal være markeret eller det modsatte(noget i den dur), men jeg kan ikke gennemskue hvor det er.
Det er herfra en af jer derude kommer ind i billedet.
Hvordan får jeg billedet igennem så jeg kan se hvad der er på videobåndet jeg vil klippe og efterfølgende redigere i, inden jeg brænder det på en DVD.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh

P.S. Jeg har lavet nogen skærmdump hvis det kan hjælpe, men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan lægge dem ved her igennem.
Avatar billede eurositi Ekspert
06. marts 2017 - 19:39 #1
Prøv at uploade hertil og post linket i en kommentar:
https://billedeupload.dk/
06. marts 2017 - 20:18 #2
HEJ,

JO, jeg ved, det er måske lidt dumme spørgsmål, men:

1: Får du STILL-billeder igennem og er de stabile  ?

2: Får du STREAM-billeder igennem og er de stabile ?

Kristian
Avatar billede huddie Professor
06. marts 2017 - 22:55 #3
Angående det seneste svar, så får jeg hvis jeg er heldig af videomaskinens menu op på den lille skærmbilled. Dog intet andet, selv om jeg kan høre på lyden at den burde vise noget fra i dette tilfælde et musikprogram med musikvideoer.
Det kommer der end ikke et flygtigt billed igennem derfra. Hvis jeg roder lidt med ledningerne, så bliver skærmen enter bare sort igen eller et mere forvrænget billed af  menubilledet omtalt længere oppe.
Så der må være hul igennem på en eller anden måde.

Uploading af billeder er plan B. Hvis der skal bruges mere info.
06. marts 2017 - 23:24 #4
HEJ (igen)

Jeg ved ikke om du ved dette: (Gør du så spring over);

(
En video-stream er en konstant strøm (deraf navnet) af billeder formatteret i et ganske bestemt format (protokol), og hvis dette format ikke overholdes får du ganske rigtig lyd men  intet billede.  )

Din video-maskine kender du hvilket format / protokol  den sender disse billeder
i ?

Har du mulighed for at skifte mellem video-formater formater ?

Kører din modtager med denne korrekte " video-driver "  ?

(det kan osse være noget så banalt som et defekt videokabel ... )

Kristian
Avatar billede huddie Professor
07. marts 2017 - 00:44 #5
Jeg er ikke sikker på de 3 første spørgsmål, men kablerne skulle gerne være nye alle sammen. Så skulle det kun være lige scartstikket eller hvad det brede stik der sidder i min VHS maskine hvor det røde, gule, hvide og sorte kabel er sat til.

Jeg prøver lige om jeg kan lægge mine screen dump op, så kan det være at det giver svar på noget. Jeg har kun billeder af de vinduer jeg tænker har relevans for dette problem.
Hvis der er bestemte vinduer i programmet du/I ønsker at se, så må jeg følge op med nye billeder.

Hvis jeg har gjort det rigtigt, så er billederne at finde på disse links:

https://billedeupload.dk/images/2rgV.jpg
https://billedeupload.dk/images/1sHqD.jpg
https://billedeupload.dk/images/Il07N.jpg
https://billedeupload.dk/images/JO0Fl.jpg
https://billedeupload.dk/images/y5ZoA.jpg
07. marts 2017 - 09:03 #6
HEJ,

De formater/protokoller jeg nævne i sidste indlæg hedder CODEC's, kunne bare ikke komme tanke om det i sidste indlæg , derfor omskrivningen.

Et forståelsesspørgsmål:

Fra din "gamle" VHS maskine sender du et Video-signal gennem din PowerDirector 12/USB Video Grabber SVG 2.0 A3 (PVG) til en PC.  På VHS'en bruger du en "omformer", som koder (forkert ord, men kan ikke umiddelbart finde noget bedre) signalerne fra SCART-stikket om til 4 PHONO plugs.  En rød, en grøn og en blå (RGB). og en GUL som er lyden. Farverne er ikke så væsentlige.  Så bruger du (sandsynligvis kabler fra PVG'en) til selve PVG'en. OG slutteligen et USB-kabel fra PVG'en til PC'en.

På PC'en fanger et program (PVG'en program) denne videostrøm og viser det indkomne videosignal på skærmen, lyden går til højtalerne.

Det , der umiddelbart falder mig ind, er at enten er det en CODEC i PC'en (programmet), manglende eller dårligt signal eller en eller flere løse / dårlige forbindelser.

Men, som du skriver, du har checket forbindelserne så sandsynligheden for det er
nok lille (eller i praksis = 0).

Har selv en VHS-PC "dims" og den kører. VIl i næste mail sende dig et link til den software, som styrer denne "dims".  (Er ikke hjemme nu og det er uger siden jeg brugte den , husker ikke navnet.)

Kristian

det

(Jeg regner ikke med Hardware fejl.)
07. marts 2017 - 09:09 #7
HEJ,

Se evt. lidt på dette her:

http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/38189.page

Og det andet link kommer senere..

KR
Avatar billede huddie Professor
07. marts 2017 - 13:20 #8
Den "dims" du omtaler og sender et link til, er det noget der kan bruges i forbindelse med det program jeg forsøger på at få til at fungere?

M.h.t. til det brede stik jeg skrev om tidligere, så kom jeg lige i tanke om at det er lige så nyt som de andre ledninger/kabler, da det kom sammen med dem i pakken.
Så det skulle være lige så nyt som resten og ikke en gammel del fra VHS'en.
07. marts 2017 - 17:14 #9
HEJ,

Prøv dette link:

Den fungerer hos mig (det er en Pinnacle DAzzle model 100) og har kørt upåklageligt i snart 4 år.

Havde min foreløbigt sidste for ca. 4 uger siden.

https://support.corel.com/hc/en-us/articles/216511787-Instant-DVD-Recorder-Patch-History
KR
Avatar billede huddie Professor
08. marts 2017 - 17:59 #10
Fungerer det seneste link sammen med: PowerDirector 12/USB Video Grabber SVG 2.0 A3 ?
Eller er det et helt andet program? - og skal jeg skaffenoget ud over til det også?
08. marts 2017 - 21:27 #11
Hej,

For at svare ærligt:

JEG ved det ikke, det kan kun en test afgøre.

Men så vidt jeg ved- skulle det hele være inkluderet ....

KR
Avatar billede huddie Professor
08. marts 2017 - 23:39 #12
Har nu forsøgt at hente programmet via linket, men linket på siden ser ikke ud til at virke længere.
Jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke.
Kan du? Så er det måske bare mig der ikke lige umiddelbart kan.
09. marts 2017 - 15:20 #13
Jeg skal gøre hvad jeg kan,  men det bliver bare ikke i dag. Har for meget i huset der skal gøres.  Forventer at kunne nå det i morgen formiddag.

Kr
10. marts 2017 - 21:07 #14
Hej,

Har en hus som skal renoveres. Har ikke haft ret meget tid til stort set andet.

Forventer at kunne nå det i morgen aften (lørdag)...

KR
11. marts 2017 - 16:37 #15
Hej,

Det link jeg refererer til i #9 eksisterer ikke , og dog . Men det er ikke brugbart.

MIN FEJL, jeg burde have set det (og nu kan der komme 27 mer eller mindre relevante bortforklaringer, undskyldninger eller noget der ligner de 2 førnævnte, men det forklarer stadig ikke at jeg ikke så det. Men  som sagt MIN FEJL. )

Det viser sig at Pinnacle har lavet deres support om. Før kunne jeg bare skrive til dem (har gjort det 2 gange), men nu vil de have type , serialnummer og hvor jeg har købt materiellet, det gider jeg ikke. Så nu kan de beholde deres materiel (læs; en andet ord, som rimer på gjort), jeg køber ikke Pinnacle mere. Supporten er alt for besværlig.

Men tilbage til aktuelle problem.

Jeg sidder med DVD'en i hånden. Tænker på om jeg skal lave indholdet om til 1/2/3/4/5 - pakkede ZIP filer (afhængig af størrelsen på DVD'ens filer), og sende disse filer til dig via din mail-adresse eller på en anden (måske smartere) måde, så du  får disse filer over til dig. Din afgørelse ...  Hvad siger du ?

KR
Avatar billede huddie Professor
11. marts 2017 - 23:27 #16
Det på DVDen virker det upåklageligt? - eller var det noget på den du skulle support til?
Kan jeg bruge de ledninger jeg allerede har til at forbinde VHS'en med min PC?
Det program du omtaler, kan man først hente det fra VHS'en over(hvor man forhåbentlig kan se hvad man henter over. Så herefter eventuelt redigere lidt i det, hvis man nu har fået noget med i starten og slutningen man ikke ønsker, eller hvis jeg nu har noget gammelt noget fra TV 3, hvor der er reklameblokke, som man vil klippe ud. Samt til slut at man kan tage det færdige klip og brænde det over på en DVD? - Bare for at være sikkert på at det kan det jeg er på jagt efter, ellers er vi lige vidt.

Der fandtes ingen løsning på at få det program jeg allerede har til at fungere?

M.h.t. at overføre filerne kender du WeTransfer?
12. marts 2017 - 00:11 #17
På min Dazzler har jeg 3 ledninger . en rød, en hvis og en gul (rød/hvid er stereo-lyd) og den gule er Composite Video. Dazzleren omformer dette signal til en video-strøm som hentes ind i PC'en via et USB stik til en særligt program (husker ikke navnet nu) hvorfra du enten kan vise LIVE eller gemme direkte = brænde en DVD (den kan ikke brænde  CD'er ), eller gemme på disk.

Direkte edit'ering kan det ikke, men det har (stort set) heller ikke været mit behov. Jeg havde en film, som jeg skulle redigere lidt i, så der valgte jeg en extern video-redigerins-fil . (Det er ca. 3 år siden så den red-fil har jeg lykkeligt glemt navnet på, men det var et standard program jeg downloadede fra WWW. )  Jeg ved at min udgave af Dazzleren var den billigste (de noget dyrere kunne mere (naturligt nok) så på en skrabede model var det kun basis funktioner .

Det jeg skulle have support til var en detalje omkring en special-funktion jeg mente var standard- det var det ikke og det fortalte support mig.

Og slutteligen- NEj- jeg kender ikke WeTransfer  ---  endnu !

KR

.

)
Avatar billede huddie Professor
12. marts 2017 - 01:10 #18
Måske kan jeg stadig bruge redigerings delen i det program jeg har.

Jeg har i scart stikket en rød, gul, hvid og sort ledning der munder ud i et USB-stik som sidder i min PC. Om det kan bruges til det der Dazzler ved du noget om det?
Ledningerne er jo købt sammen med "PowerDirector 12/USB Video Grabber SVG 2.0 A3" progarmmet.
Avatar billede huddie Professor
14. marts 2017 - 17:51 #19
Prøver lige igen:

Måske kan jeg stadig bruge redigerings delen i det program jeg har.

Jeg har i scart stikket en rød, gul, hvid og sort ledning der munder ud i et USB-stik som sidder i min PC. Om det kan bruges til det der Dazzler ved du noget om det?
Ledningerne er jo købt sammen med "PowerDirector 12/USB Video Grabber SVG 2.0 A3" progarmmet.