Avatar billede Martin Ohlin Novice
07. marts 2017 - 17:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dell xps m1530 og windows 10

Hej :-)

Kæmper som en gal med at forsøge at få Windows 10 til at køre på min gamle dell pc.Har fået installeret Windows 10 pro på de,men den vil gerne opdatere via Windows update.men den kan desværre ikke da biosèn er for gammel.Har læst og læst for at se om man kan opdatere sin bios.men Dell har ingen nye updates til bios så Windows 10 kan køre på denne pc.Men læste da på et par engelske sider,at der var en del der havde samme pc,og de kørte uden problemmer med Windows 10.Dog uden at skrive hvad de havde gjort for at få det til at køre.Så mon der skulle være et klogt hoved der evt.Kunne fortælle mig,om løbet er kørt,eller den skal have en Windows 7 igen,eller hvordan jeg kan få Windows 10 til at køre på denne pc.Den har 500 GB hd og 4 GB ram.

Mvh

Martin.
07. marts 2017 - 21:38 #1
Da jeg ikke sidder med maskinen foran mig, vil jeg starte med at henvise til en @microsoft support tråd, som er skrevet med henblik på at løse problemer skabt af omstændigheder som kunne være meget lig dine egne.

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_install/how-to-troubleshoot-common-setup-and-stop-errors/324d5a5f-d658-456c-bb82-b1201f735683

Vend gerne tilbage med tanker eller kommentarer, så ser vi på det derfra.
Avatar billede Martin Ohlin Novice
08. marts 2017 - 09:56 #2
1000 tak for linket.Men kan dælme ikke lige finde løsningen på mit problem der :-( Men mange gode råd er der da :-) jeg har jo install.Win 10 og alt fungerer perfekt.Har ingen konflikter i enhedshåndtering og er på nette via wifi.Kan bare ikke få lov at køre Windows updaten pga.Bios driver er for gammel.Og kan simpelthen ikke finde nogen driver til bios der kunne fungere.Men det ser ud til på div.Engelske sider at det åbenbart godt kan lade sig gøre....
09. marts 2017 - 23:02 #3
Det var så lidt da.

Det lyder lidt spøjst... det er ikke en fejl jeg selv er stødt på, eller kan huske at have oplevet nogen have!
Avatar billede Martin Ohlin Novice
13. marts 2017 - 13:35 #4
Problem løst.Slettede bios - kørte slim drivers driver update.Og nu fungerer det ok..Takker for hjælpen  :-)