Avatar billede Noah_RC Juniormester
07. marts 2017 - 20:35 Der er 5 kommentarer

Bedste Gamer PC Hjemmeside

Hvad er den bedste og billigste hjemmeside at købe gamer PC'er på?

Hvem finder den?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 21:07 #1
07. marts 2017 - 21:49 #2
Øh.. finder den! Først og fremmest, så er kvalitet et begreb der kan defineres ud fra mange forskellige betragtninger. Før du har defineret en klar norm for hvilke parametre der skal gøre sig gældenden, før kan du ikke prissætte kvalitet i et bredt spektre... Pris i forhold til kvalitet vil være farvet af forskellige holdninger, erfaringer og meget andet. Så hvis vi kan sætte en pris og en label på, hvad kvalitet er, så kan vi begynde at snakke om pris og derfra kan vi begynde reelt at vurdere forhandlere mod hinanden, forudsat at de forhandler de samme produkter.

Var det hvad du mente?

Eller skal jeg bare sige, at efter min bedste overbevisning - bakket op af stort set alle hardware folk jeg kender og eller arbejder med - så er TopData det bedste sted at købe over the counter PC´er, særligt gamerspecifikke modeller. Her er det selvfølgelig målt ud fra en pris/kvalitets standard, som ikke uden videre kan tages for retvisende af andre tilsvarende eksperter...
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2017 - 22:10 #3
De allerfærreste kan have erfaringer med alle de gamer-specialiserede butikker. Personligt har jeg købt PC to gange hos Topdata i Søborg, og det har udelukkende været positivt.
FrogGaming og SharkGaming er to andre gamer-orienterede forretninger, som også har et fint ry, og som altid har det sidste nye "lir" til gamere på hylderne.

Derudover er der MM-Vision, ProShop og sikkert en håndfuld mere, som også tit har gode tilbud på gaming-PC'er.

Fordelen ved at købe i specialbutikker som disse er, at de til forskel fra varehusene som f.eks. Bilka, ElGiganten eller Power (eller for den sags skyld online slagtilbud-butikker som f.eks. Wupti) ikke forsøger at sælge dig nogle løsninger, hvor der er nogle svage komponenter med i "pakken". Som oftest er det CPU, RAM eller (især) grafikkortet, det halter lidt med. Selvfølgelig finder du ind imellem også fine tilbud i f.eks. Power. Du skal bare se dig bedre for.

Til at vurdere kvaliteten/styrken på de mindst gennemskuelige, men meget vigtige dele, nemlig CPU og GPU, anbefaler jeg  at benytte:
https://www.cpubenchmark.net/ og http://www.videocardbenchmark.net/

Konkrete computertilbud fra et væld af butikker (men ikke ovennævnte specialbutikker), finder du på http://www.EDBpriser.dk

Jeg savner virkelig muligheden for at lave guides herinde lige som i gamle dage. Det ville være ekstremt nyttigt, hvis man kunne gemme hjælp til nogle af de mest almindelige spørgsmål, uanset om det handler om køb af ny computer, eller om at en harddisk ikke virker.
Avatar billede Noah_RC Juniormester
08. marts 2017 - 08:03 #4
Ja det var det jeg mente MightyProcrastinator
Avatar billede Mathias Sørensen Praktikant
08. marts 2017 - 17:52 #5
jeg har købt min i topdata og det syntes jeg selv var fine priser