Avatar billede chrisrj Forsker
08. marts 2017 - 15:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Værktøj til at designe modeller og generere "kode"

Hejsa

Jeg leder efter noget hvor man kan designe en model (ala UML/klassediagram/BPMN) og eksportere modellen i et maskinlæseligt format.

Min håbløse googleevner har kun givet mig eet forslag (genmymodel.com) som virker ok, men jeg kunne godt tænke mig at se nogle (bedre?) alternativer.

Kravene er:
Brugervenlig GUI
Mulighed for at have sin egen modelværktøjskasse
At modellen, som nævnt, kan gemmes i et format, hvor jeg kan arbejde med det. Helst IKKE XML - modellerne vil være ret komplekse og filen skal indlæses op til en gang i minuttet
Ikke vildt dyrt - som f.eks. 1000 dollars/mnd/bruger

Har I gæve gutter og gutinder nogen gode bud? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2017 - 16:22 #1
ArgoUML kan eksportere klasse diagrammer til diverse OO sprog (og til XML).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2017 - 16:31 #2
Og det er gratis.

Men derudover er det ikke noget saerligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2017 - 17:09 #3
Et noget mere komplekst system er:

http://andromda.sourceforge.net/

men jeg ved ikke om konceptet matcher med din brug.
Avatar billede chrisrj Forsker
08. marts 2017 - 17:19 #4
Hmmm...umiddelbart vil jeg nok sige, at det sidste nok er tættere på det vi skal bruge. :)

Jeg er, netop, blevet lidt klogere på, hvad det rent faktisk er, vi skal have. :)

Et værktøj der kan lave modeller i form af cyklisk flow baseret programmering! Og eksportere det til os, naturligvis. ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2017 - 04:41 #5
Det lyder ret specialiseret.

:-)
Avatar billede chrisrj Forsker
10. marts 2017 - 08:39 #6
Det er det bestemt også. :) Og så alligevel ikke! :D

Forstået på den måde, at der er vist ingen der har lavet liige det vi vil, men de modeller man skal lave i programmet kan være meget forskellige.
Avatar billede chrisrj Forsker
11. december 2018 - 12:49 #7
Lukket