Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. marts 2017 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

lyden i højttalerne på PC bliver forvrænget i Skype

Jeg har et problem med lyden i Skype som bliver forvrænget. Jeg har prøvet alt lige fra opdatering til at fjerne lydkortet og hente den seneste udgave af Realtek High Definition Audio drive 6.0.1.7993.
Jeg har afinstalleret Skype og hentet nyeste version og søgt efter opdateringer, men der hjælper bare ikke!
Håber der en der ude der kan hjælpe mig?
mvh
Ejgil Jdssen
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2017 - 19:51 #1
sendt eller modtaget lyd ?
forvrængning skyldes der er skruet for højt op, evt. på mikrofon
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. marts 2017 - 19:55 #2
Det drejer sig om modtaget lyd, og jeg har prøvet at regulere lyden men det hjælper ikke. Det er en HP bærbar PC fra aug. 2016 som kører med de nyeste Windows 10 opdateringer. Jeg har haft kontakt med HP, men da lydkortet virker sammen med andre programmer kan de ikke hjælpe, de mener det er et Skype problem?
09. marts 2017 - 20:37 #3
Hej,

1:  Har du checket lydstyrken i selve SKYPE ?

2:  Har du bedt din modpart om at skrue lidt ned for lyden / mikrofon-styrken.

3:  Hvis der ikke er tale om FEJL i lydkortet (hvilket du kan teste ved at afspille en video (evt youtube ), kan du roligt regne med at din modpart overmodulerer eller en indstilling SKYPE, som er helt i hakkebakke-skoven.

KRistian
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. marts 2017 - 21:03 #4
1. Har jeg tjekket.
2. Nej
3. Forvrængningen af lyden opstår allerede når jeg i Skype i Lydinstillinger tester lyden? I Youtube og andre programmer er der ingen fejl på lyden!
09. marts 2017 - 21:12 #5
HEJ,

Ud fra det du siger, ville jeg prøve at geninstallere SKYPE. Det kunne tyde på, at
der er et eller andet som er gået galt ved installationen/ download' ningen.

Har du samme forvrængning når du MIKROFON-tester.

Hvis JA - er din mike- (mikrofon)  god nok ?

Er din internet-linie stabil (ikke for mange pakke-udfald ) ?
(Hvis pakkerne falder ud kan dette forvrænge lyden- derfor !)

Hvis dette ikke hjælper, må jeg også melde pas, desværre.

Kristian
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. marts 2017 - 21:39 #6
Hej
Jeg har prøvet 2 gange at afinstallere Skype og installere igen og tjekket for opdateringer, men det hjælper heller ikke.
I Microfon testen er der ingen forvrængninger!
Jeg har en fiber internetforbindelse på 75/30 så jeg tror ikke det er problemet?
Jeg takker for dit bidrag, du er ikke den første der må melde pas!

mvh/Ejgil Jessen
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 07:57 #7
Prøv at opdatere din skærmkort
Selvom det lyder fuldstændig åndsvag, var det løsningen på nogen af vores maskiner (vi bruger dog lenovo) - men prøv alligevel - måske det hjælper?

Tjek måske også om du bruger "den rigtige" headset - hvis jeg har en headset tilsluttet til pcen, kan den (nogen gange...især med bluetooth-forbindelse) oprette 2 forskellige enheder - en som en slags telefonforbindelse - det lyder rigtig grimt at brug denne som lydenhed
Avatar billede ejgil703 Juniormester
10. marts 2017 - 13:51 #8
Hej Thomas
Tak for dine forslag, men desværre det hjælper heller ikke. Jeg har nu fejlmeldt den til HP da der stadig er garanti på den.

mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede ejgil703 Juniormester
10. marts 2017 - 14:25 #9
Hej igen
Jeg vil lige fortælle at jeg har fundet en løsning på problemet med højttaler.
I stedet for at bruge Skype til Windows, så brug Skype App i Windows 10 og sørg for at der i indstillinger er valgt Standardenhed til lyd i stedet for eventuelt Realtek High lydkort.
Det hjalp mig og nu er det så kun at vende sig til et andet layout i Skype, men ellers fungerer det som  det andet Skype.

mvh
Ejgil Jessen
10. marts 2017 - 16:00 #10
HEJ,

Godt du fandt en løsning...

HAPPY SKYPE'Ing ...

KR