Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2017 - 05:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe bliver Wikipedia ved med sin "Reklame" ?

Er der nogen her, som ved :
Hvor længe bliver Wikipedia ved med sin "Reklame" ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Indtil man har betalt ? (Doneret et beløb)

Nogen, der har gjort det ?

Venlig Hilsen * Jørn *
10. marts 2017 - 06:03 #1
Indtil de har fået skrabet nogle penge sammen, tænker jeg !

Eller indtil du ikke gider se på det mere og begynder at blokere reklamer i stedet!

Jeg har for mange år siden doneret penge til wiki, men ikke siden.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2017 - 06:11 #2
Jeg har kun Dankort uden dikkedarer og kan ikke overføre noget og har ikke tænkt mig at ændre på det!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2017 - 07:46 #3
Jeg har uBlock Orgin - Den blokerer IKKE for Wiki's reklame ...
10. marts 2017 - 08:18 #4
Really? Sikke noget...

Men er det i bund og grund nu også så horribelt, at wiki prøver at rejse penge igennem frivillig donationer?? Folk er så vant til at tage og bruge som det passer dem, men glemmer vist nogle gange at der sidder helt almindelige mennesker derude og driver den slags ting. Knokler og kæmper fordi de tror på deres produkt - og fordi de gerne vil tilbyde en service til folk!
Hmm... men jeg kan åbenbart ikke få lov til at give en donation som det ser ud lige nu! Min IP fra Luxembourg er åbenbart ikke på deres "safe list".... ja okay, så er det sgu heller ikke nemt!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2017 - 08:43 #5
hvis du klikker på det lille 'close' under boksen - forsvinder den så ikke fra din browser (også næste gang du åbner wiki)?
Avatar billede madklub Guru
10. marts 2017 - 09:38 #6
Prøv at give dem en 20'er.
Hvis man bruger Wikipedia, bør man også støtte initiativet.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. marts 2017 - 09:41 #7
Jeg har doneret 100 kroner til Wikipedia et par gange. Indsamlings-banneret er ganske rigtigt irriterende stort, men det burde ikke dukke op hver gang, du åbner Wikipedia, hvis du allerede har lukket det vha. luk-knappen (medmindre du har slettet cookies i mellemtiden).

Men når alt kommer til alt, så er Wikipedia altså hele verdens gratis leksikon, som tilmed er reklamefrit område... Det er værd at bevare, så jeg kan ikke tage anstød af, at de forsøger at gøre folk opmærksomme på, at hosting af Wikipedia ikke er gratis.
10. marts 2017 - 09:45 #8
#6 & #7 : Tak for de inputs! Jeg er glad for at høre, der er andre der tænker på den måde! :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. marts 2017 - 09:52 #9
#3
AdBlockPlus blokerer heller ikke!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2017 - 13:10 #10
Jeg ville, så mænd, gerne give en 20' er eller en 50'er -
Men har ikke nogle betalings-kort. Af nogen art ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2017 - 15:35 #11
Tak claes57 - Det virker jo ...