Avatar billede mikkelbach Praktikant
10. marts 2017 - 12:35 Der er 3 kommentarer

cookies Skype

Jeg prøver at logge på skype, har haft skype i mange år. men nu dår jeg meddelelsen: du skal slå cookies til i din browser.
Jeg har forsøgt med gængse browsere og jeg har slået cookies til, men intet hjælper. Jeg har afinstalleret og gen installeret både browser og skype, men har ikke løst problemet.
Hjælp til dette ville være meget kærkomment.
med ven lig hilsen
René Bach Mikkelsen
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 17:46 #1
Prøv at åbne Skype > Privatliv (Privacy). Under avancerede indstillinger ret flueben i "Accepter Skype Browser Cookies".
Avatar billede mikkelbach Praktikant
20. marts 2017 - 10:52 #2
Problemet er, at skype slet ikke vil logge på. Jeg får hele tiden beskeden: Cookies skal være slået til i din browser. Som jeg tidligere skrev har jeg prøvet flere forskellige browsere og der har jeg slået alt til vedr. cookies, men får samme besked.
Det er som om der er sket en fejl med databasen, Kunne tænke mig om der dér var mulighed for at ændre en værdi. Troede egentlig Skype kunne køre uafhængigt af browseren.
Avatar billede amite Mester
20. marts 2017 - 14:21 #3
Hvis jeg sad med dette problem på min maskine, ville jeg starte med lave en reset af IE (inetcpl.cpl -> advanced -> reset). Herefter afinstaller Skype helt og evt. ryd op manuelt, dvs. slet:
C:\Program Files (x86)\Skype
%AppData%\Skype
C:\ProgramData\Skype

Samt slette HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Skype i registreringsdatabasen.

Download herefter skype på ny og installer den igen. Tjek om det virker.