Avatar billede Flinkistunt Praktikant
11. marts 2017 - 18:46 Der er 4 kommentarer

Problem med at oprette forbindelse til bios

Hej Allesammem!

Jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde problemet ved min computer. ( bygget i dag )

Kan ikke få forbindelse til skærmen og dermed få installeret Windows.

Alle stik er sat korrekt i, alle fans på både CPU og gpu kører. Og der er lys i bundkortet. Jeg får dog ikke billede på skærmen ( bios ).
Har prøvet VGA, DVI og hdmi på både bundkort og GPU.

Har i forslag til hvad der så kan være galt??

Hilsen en meget frustreret Asger
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2017 - 20:04 #1
og den kommer heller ikke i bios med F2 eller Fn-F2  ?

kan dsu boot en cd op

vis ikke så pilv bios batteri ud og vent 10 mm og set den igen
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2017 - 23:29 #2
Du nævner ikke om du pillede grafik kortet ud da du forsøge med udgangene på bundkortet. Så prøv lige uden grafik kort, så er du sikker på der ingen forvirring er i forhold til at have to grafik kort kørende.

Nulstil bundkortet ved, som nævnet ovenover ved at slukke for strømforsyningen og derefter pil batteriet ud. Du kan trykke på tænd knappen mens strømforsyningen er slukket for at suge det efterladte strøm der måtte være. Vent et min eller to og put batteriet tilbage og forsøg igen. Hjælper det ikke skal du måske RMA dit bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2017 - 04:58 #3
pil grafikkortet ud, og sikr dig at billedet virker på det interne kort.
herefter sæt grafikkortet i, og der skal man nok stille om i BIOS at det skal bruges.
så husk at skifte stikket inden du booter med det eksterne grafikkort.
Avatar billede amite Mester
13. marts 2017 - 11:47 #4
Nogle systemer viser intet billede hvis RAM-klodserne sidder forkert (eller er de forkerte, f.eks. ECC RAM i et ikke ECC kompatibelt system). Blot en tanke.