Avatar billede Guldsmeden Juniormester
12. marts 2017 - 04:33 Der er 8 kommentarer

Mangler aktiveringsnoegle

Min Windows 10, som var en gratis opdatering fra 7'eren, gik ned og vaerkstedet anbefalede en 'ren genoprettelse', saa jeg flyttede alt indhold fra E-drevet over paa en ekstern HD. Vaerkstedet installerede saa Windows 10, men UDEN aktiveringsnoegle, som systemet nu efterspoerger.
Da jeg opgraderede til 10'eren, fulgte der jo ikke nogen noegle med / hvordan faar jeg nu fat i en saadan, uden at skulle koebe en i dyre domme?

10'eren har ellers fungeret upaaklageligt indtil for et par dage siden, hvor jeg bare fik sort skaerm, naar jeg taendte pc'en.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2017 - 04:55 #1
windows 10 koster nu penge.
det er ikke "dyre" domme.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2017 - 06:37 #2
Der er noget der ikke stemmer her ! Hvis du har opgraderet til Windows 10 ( Den gratis ) ? Og den har været aktiveret på den PC: hvor du nu har geninstalleret. Så så befinder nøglen sig i BIOS. Og du burde så efter første opdatering være aktiveret!
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2017 - 08:05 #3
En ren installation på en SSD  på en Acer der var opgraderet i Juli 2016.
https://billedeupload.dk/images/shDLa.png
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2017 - 10:26 #4
Når du skriver den efterspørger nøglen, er det så ikke under installationen? - i så fald klikker du på det lille "spring over" (eller hedder det "angiv senere") - så vil den fortsætte installationen.
Når den første gang forbinder til internettet, vil den kunne se du tidligere har haft en godkendt Win10 licens på maskinen, og vil derfor autoaktivere.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2017 - 12:30 #5
#0
?? Vaerkstedet installerede saa Windows 10 ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2017 - 13:10 #6
Den overså jeg også... - hvis windows 10 er reinstalleret, og den stadig spørger efter en aktiveringsnøgle, har den enten ikke haft Win10 tidligere, eller også er der skiftet tilstrækkelig meget hardware i den til, at den opfattes som en "ny" pc.

Du kan installere Win10, og benytte din Win7 produktnøgle.
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. marts 2017 - 14:09 #7
Der er så også den mulighed, at værkstedet har valgt en forkert udgave af Windows 10.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2017 - 15:17 #8
Sandsynligheden for at Windows typen står på bunden af en Laptop er nok stor når det drejer sig om Windows 7 Home
https://billedeupload.dk/images/wXVRT.png