Avatar billede Bobby Praktikant
12. marts 2017 - 12:45 Der er 8 kommentarer

Kan man spore en Nokia HMD?

Hej drengene jeg har fået taget en Nokia HMD, så jeg vil gerne vide hvordan jeg kan spore den. SIM-kortet er ikke i, da jeg fandt det under et bord, og den er sikkert 100 procent slukket. På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2017 - 13:19 #1
nix. hvis du har dens id-nummer, så kan du måske få den spærret af nokia (det kan fx apple på iphone)
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2017 - 13:24 #2
Der findes forskellige programmer eksempelvis PREY, der såfremt installeret på telefonen vil sende besked næste gang den er på internettet.
Hvis du ikke har foretaget denne forholdsregel, så tror jeg ikke du skal gøre dig forhåbninger :(
Avatar billede posten Ekspert
12. marts 2017 - 18:31 #3
#1 hvis det er det nr på 15 cifre du snakker om er det et IMEI nr der høre til hvert sit nokia model med lidt god vilje kan vi godt kalde det et id-nr
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2017 - 18:48 #4
#3 jeg var på vej ud, og gad ikke slå efter mht stavning af navn på det. Sorry, men vel næppe en fejl - hvis Bobby havde spurgt til det, så havde jeg givet den fulde og korrekte betegnelse.
Avatar billede posten Ekspert
12. marts 2017 - 18:54 #5
når du oplyser dit imei nr på 15 cifre kan politiet finde den HVIS mobilen er tændt
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2017 - 18:59 #6
#5 Du har selvfølgelig principielt ret, men en stjålet mobiltelefon er nok ikke højeste prioritet. Læs endvidere følgende
https://www.politi.dk/da/borgerservice/Servicedeklarationer/sd_sporbare_genstande/
Sporing til etageejendomme retfærdiggør ikke ransagning eksempelvis, så den er nok tabt.
Avatar billede Bobby Praktikant
13. marts 2017 - 18:00 #7
Tak for svare, de var meget hjælpfulde!

Har et spørgsmål mere. Kan en stjælet Samsung spores, hvis man ved at den har været tændt under episodetidspunktet, men slukket igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2017 - 18:35 #8
Kun hvis den bliver tændt med samme sim-kort. Og i dk er regler (offentligt dovenskab) at hvis tlf spores til en ejendom med flere lejemål, så efterspores der ikke da det ifølge advokater og andre bedrevidende (ie mærkelige folks opfattelse) ville krænke andre i opgangen, hvis deres lejlighed skulle gennemsøges.
Velkommen til virkeligheden. Djøf rules.