Avatar billede smukkemn Forsker
13. marts 2017 - 10:41 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Gratis Windows 10

Kan man stadig hente gratis Windows 10 iso fil?
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 10:47 #1
Ja det kan man, men det betyder ikke, at den kan bruges uden nøgle. Har man ikke det, skal man betale licens.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2017 - 10:56 #2
via https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
klik på 'download værktøjet nu'
det henter et lille program og med det kan du hente iso eller lave bootbar usb-stick (du skal have et tomt usb på minimum 4gb).
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 11:54 #3
man klikker på opdater denne pc nu
Avatar billede Hjallerup9320 Novice
13. marts 2017 - 15:32 #4
Jeg har haft win 10 installeret da det var gratis. Efterfølgende formaterede jeg og installerede win 7, men nu er win 10 ikke gratis mere!!!
Hvad gør man? Er der en udvej jeg ikke kender for at få det gratis igen, da jeg jo har haft det installeret!!!
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 15:42 #5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2017 - 15:43 #6
Windows 10 var gratis. Og den kan stadig fås gratis.

Men først og fremmest - HAR win10 været installeret, skal man bare installere den igen. Når den spørger efter aktiveringsnøgle, springer man punktet over - når den er installeret færdig og har kontakt til internettet, vil den autoaktivere.

Har man en PC, der aldrig har haft win10 installeret, kan man med held benytte en Win7 produktnøgle. De fleste nøgler accepterer Win10 nemlig.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 16:01 #7
jeg formater disken installer windows 8.1 aktivere den derefter Windows 10 Installation Media Tool  og den slut slet windows.old mappen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2017 - 18:20 #8
Der er ingen grund til først at installere Win8.1. Der er bare en ekstra arbejdsgang.
Avatar billede Hjallerup9320 Novice
13. marts 2017 - 18:38 #9
Super. Det skal prøves. Tak ?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 21:30 #10
bare for at sige jeg har en 8 dvd men det kan også fra 7
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2017 - 21:48 #11
>rasmus64745 i gamle versioner skulle man have den ældre version på før man kunne indlæse en opgradering - i win10 er det droppet. Du kan lave en ren version direkte på win10 hvis bare win10 har været på maskinen en gang tidligere - og så er der helt sikkert ikke gammelt skrammel fra tidligere på maskinen.
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
13. marts 2017 - 22:20 #12
Jeg har været så "heldig" at mion Laptop er blevet inficeret med Crypt0L0cker. Overvejer om det skal være anledning til at opgradere med en SSD i stedet. Men kan jeg så få min WIN110 installeret igen?
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
13. marts 2017 - 22:24 #13
Undskyld slåfejl. Er lidt irriteret lige nu over det skete :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2017 - 22:30 #14
Ja, skift af harddisk ændrer ikke på licensen. Det er primært bundkort og CPU der ikke skal skiftes, så ja, det lyder helt bestemt som lejligheden til at skifte til SSD med Win10 :-)
Avatar billede Jhja Seniormester
14. marts 2017 - 00:52 #15
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 09:02 #16
sammen link som claes57
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 09:45 #17
Nej det er ej.
Jhjas link er til win10 med udvidelse for tekniske hjælpemidler, der stadig kan installeres gratis. Det kan den almindelige Windows ikke, med mindre man har haft den før, eller bruger en win7 produktnøgle.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 10:06 #18
jeg kan også upgrade  det har jeg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 10:59 #19
Kan det mon være fordi du allerede har en Win10 godkendt maskine? - eks. født med Win8? :-)
Det er da i hvert fald rart at høre du ikke har problemer, når nu andre har...
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 12:47 #20
kom med maskine så må vi få en windows 10 på dyret
Avatar billede Jhja Seniormester
14. marts 2017 - 18:22 #21
Jeg mener jeg linker til en almindelig Windows 10 som er gratis for de som bruger Øget tilgængelighed, f.eks forstørrelsesglas, skærmtastatur.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 21:05 #22
Nej ikke helt. Som jeg har opfattet det, er det for folk der benytter eks. blindskrift keyboard, staveplader og lignende "handikap" udstyr.
Den specielle udgave var ikke færdig samtidig med den oprindelige udgave af Win10, så derfor har Microsoft ladet den være tilgængelig, så alle har haft lige chance.
Hvis du læser licensbetingelserne, står der faktisk også, at du på tro og love har specialudstyr.

Den fungerer dog helt som en almindelig Win10 - og der sker det samme licensmæssigt, så har du først haft specialudgaven installeret, kan du frit installere den almindelige version.
Avatar billede Jhja Seniormester
14. marts 2017 - 22:29 #23
Ok, jeg forstod måske "assistive technologies" forkert, er ikke den skapeste i engelsk.
Har linket fra denne artikkel https://www.howtogeek.com/265409/you-can-still-get-windows-10-for-free-from-microsofts-accessibility-site/