Avatar billede bax-win Juniormester
13. marts 2017 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

kopiering af filer til lokal pc

Hej alle :)

Jeg har et lille issue, mht. kopiering/flytning af filer, fra et netværksdrev til en specifik mappe på min lokale pc. Den melder fejl.
Men jeg kan dog, flytte fra netværksdrevet, til mit lokale skrivebord, og derfra kan jeg flytte mappen til den ønskede destination.
Ved I hvad det evt. kunne skyldes?
Og hvordan løser jeg det? :)

Jeg kører Win10. :)

Mange tak på forhånd,

Mvh. Bax
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2017 - 17:52 #1
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2017 - 18:20 #2
Husk bare, at  rettelser i "registration editor" (regedit) kan resultere i en ubrugelig computer. Læs linket herunder:

https://community.sophos.com/kb/en-us/10388
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. marts 2017 - 18:58 #3
Hvad siger fejlmeldingen helt præcist???
Avatar billede bax-win Juniormester
13. marts 2017 - 21:13 #4
CRKrogh: Det er en lang tekst, opsummeret; Placeringen er ikke tilgængelig. Hvis placeringen er på netværket....... Men jeg har selvfølgelig adgang, og forbindelse til denne, da jeg godt kan kopiere til mit skrivebord, men ikke til en anden folder på mit c:\
Jeg har efterfølgende forsøgt at overføre den oprindelige ønskede fil, til netop den samme mappe, denne gang succesfuld. Så umiddelbart kun "første" gang, at den fejler.

Tak på forhånd
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. marts 2017 - 23:03 #5
En mulig årsag kunne tænkes at ligge i manglende rettigheder.
Hvordan udfører du kopieringen, i den situation hvor den fejler?
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 09:36 #6
som udgangspunkt må man ikke oprette filer/mapper på C-drevet direkte - man skal være administrator;
hvis du så har mapped dit netværksdrev, har du teknisk set ikke adgang til begge dele samtidigt.
Det du kan gøre er, at du opretter mappen på c-drevet først, og derefter kopierer/flytter filer derhen, eller (som du selv skriver) kopier/flyt dem til skrivebordet, og derefter til C-drevet.
Avatar billede bax-win Juniormester
15. marts 2017 - 09:15 #7
Tak for jeres svar :)
Jeg er og har administrator rettigheder, og netop derfor undrede det mig, at jeg ikke kunne få lov til at kopiere/flytte filer til en mappe på C:\
Men det var også bare mere, om det virkelig kan passe, at man ikke kan det.

Men tak for jeres svar :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. marts 2017 - 11:51 #8
Jeg ved, at det kan være forvirrende, men det, at din brugerprofil har status som Administrator på computeren, er ikke det samme, som at du reelt har virkelige administratorrettigheder.
For at opnå disse rettigheder, så skal man aktivere den skjulte Administratorkonto.
Det gøres ved, at man starter en commandprompt med administratorrettighed, og her ved prompten skriver man "Net user Administrator /Active:Yes", uden anførselstegn.
For at tildele denne profil en adgangskode, så gentager man indtastningen:
"Net user Administrator DIT PASSWORD", igen uden anførselstegn.
Bemærk- Denne profil, er ikke en profil, som man bør benytte i dagligdagen, da alt hvad man foretager sig på computeren, vil blive udført, uden at man bliver advaret om, at man er ved at udføre handlinger, der måske vil kunne skade computeren.
Profilen kan deaktiveres med næsten den samme kommando, som bruges til at aktivere den med:
"Net user Administrator /Active:No".
Hvis du ønsker, at have profilen liggende tilgængeligt i hverdagen, så sørg for, at tildele profilen en stærk adgangskode. En som du kan huske.
/ptj_11