Avatar billede johnnybp Juniormester
14. marts 2017 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Adgang gennem router fra internettet

Jeg har 2 hardiske og et overvågningskamera  koblet til min router, og dem ønsker jeg adgang til når jeg er på farten.
Hvordan kommer jeg gennem min router udefra, så jeg kan se mine harddiske m.m.
Min opsætning er:
Internet -TDC homebox (IP=87.54.xxx.yy )- WDrouter tilsluttet [IPcam (192.168.1.zz), Harddisk 1, Harddisk2,  WiFi: Øvrige pc'er]
(WD = Western Digital)
Jeg har forbindelse fra alle de trådløse enheder til alt hvad der er tilkoblet WDrouteren
Når jeg på et fremmed netværk indtaster min homebox wan adresse  (87.54. osv.), får jeg at vide at den ikke findes, og det er noget vrøvl for det er den adresse, jeg får oplyst på sider som 'get my ip' m.m.
Jeg skal have altså  igennem 2 routere, for at se mine enheder, når jeg er på farten. Hvordan skal de sættes op? (password beskyttet  selvfølgelig.)
I opsætningen er der begreber som "port forwarding" og så noget, men det siger mig intet - jeg er en ren novice
I første omgang har jeg statisk ip, for ikke at gøre det mere besværligt  end højst nødvendigt - Når det virker skal det sættes op med dynamisk.
MVH
Johnny fra Sønderborg
(ps: hvor skal man henvende sig, hvis man ønsker tekniker assistance til sådan en opsætning?)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 20:25 #1
VPN
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 20:25 #2
virtual private network (VPN)
Avatar billede johnnybp Juniormester
15. marts 2017 - 00:01 #3
VPN (virtuel private network) installeres så vidt vides på en pc. Og når jeg er på farten er mine pc'er slukket- kun mine routere med harddiske og cam er tændt.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 09:12 #4
så skal du bare af vpn på routen
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 09:12 #5
hvorfor en router har du
Avatar billede johnnybp Juniormester
15. marts 2017 - 09:54 #6
TDC homeox og WD router