Avatar billede Jens P. Mester
14. marts 2017 - 20:25 Der er 8 kommentarer

Fælles brug af OneDrive

Vi er to personer med hver vores computer og adgangslogin som er kommet på OneDrive og har sat vores smartphones til at lægge fotos op i billeder på OneDrive. Problemet er bare at det bliver i hvert vores fotoalbum.
Hvordan gør vi så vi får dem samlet i et fotoalbum som vi begge har adgang til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 20:52 #2
Det kan I ikke umiddelbart - I kan dele jeres albums på en måde der minder om den Rasmus linker til ovenfor (men som er til Onedrive for Business, der fungerer på en noget anden måde), så I kan se hinandens albums - men I kan ikke automatisk gemme i samme album.. - af hvad jeg ved.

Det skulle da lige være, hvis I går "all-in", og sætter den samme Microsoft konto (OneDrive konto) op på begge telefoner - så vil I gemme billeder samme sted - men det er vel næppe det I går efter...
Avatar billede Jens P. Mester
14. marts 2017 - 21:11 #3
Forstår at det nok ikke helt kan lade sig gøre.

MEN er det muligt at vi kan få lov at kigge i hinanden - måske få et link?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 21:15 #4
det kan man har selv gørt det eller køb en nas så https://onedrive.live.com/about/da-DK/support/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 21:38 #5
Ja, i kan sagtens dele mappen, så I kan se hinandens.

Gå ind på http://drive.live.com og gå i mappen I vil dele (Billeder).
Oppe i toppen er et ikon - en cirkel der forbinder 3 små cirkler - der hedder "Del".
Det får man et link ud af - som evt. kan sendes pr. mail til modtageren.

Modtageren klikker på det, og får det nu vist.

Microsoft beskriver det her: https://support.office.com/da-dk/article/Del-OneDrive-filer-og-mapper-9fcc2f7d-de0c-4cec-93b0-a82024800c07

Jeg ved at modtageren af linket også muligheden for at få den delte mappe vist permanent i sit eget drev, men jeg kan ikke huske hvordan det gøres - det er nok i en menu hos modtageren, når man står i den delte mappe.

Når man først har lavet delingen direkte på nettet, vil det blive synkroniseret ned til PC´en, hvis man bruger OneDrive synkronieringen.
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2017 - 23:20 #6
En helt anden løsning er en fælles Google konto, hvor i lægger jeres billeder op med Google Fotos. Så gemmes automatisk alle fotos i samme system, som I begge har adgang til på alle jeres enheder.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 08:27 #7
der er noget farligt noget at lægge billeder i den samme mappe - især hvis i har den samme kamera - så plejer de at give billederne den samme navn - så bliver det noget hø med synkroniseringen - men jeg ville som foreslået før, dele mappen med hinanden
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2017 - 08:31 #8
#7 På mange kameraer kan man selv vælge nummerserien, der skal anvendes, så det kan løses.