Avatar billede oppes Seniormester
14. marts 2017 - 23:06 Der er 7 kommentarer

Hurtigere opstart?

His man starter win 10 med en  USB nøgle , som man har ISO filen af win 10 , er det betydeligt hurtigere eller ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 23:25 #1
Du kan ikke starte Windows fra en ISO-fil. En iso fil indeholder et image af en DVD/CD.

Men du kan installere Windows på en USB-stick.Så er der bare forskellige overvejelser - hastighedsmæssigt kan du rangere:

USB1.1 (findes nok ikke mange steder længere)
USB2
Traditionel harddisk
USB3
SSD harddisk.

Men som der er forskellige generationer af USB, findes der forskellige harddisk controllere/generationer af disse, så det afhænger også af hvilken hastighed den kører med - så kort og godt kan man ikke komme med et klart svar, uden at kende den nøjagtige hardware.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 05:31 #2
svaret er NEJ!

det hurtigste windows er på en SSD
gem alt andet på en almindelig hdd!
(billig plads, og fysisk sikkerhed)

meld dig til et billigt IT kursus trin 1 på en aftenskole.
der er så meget at lære, at det er bedst du selv kommer igang :)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 08:24 #4
usb er alt for langsom til at overføre alle de ting som windows har brug for - selv om du har windows installeret på en usb (eller især der) tager det 100 år før der sker noget
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 09:02 #5
#4 nu er spørgsmålet jo om en ISO Fil kan køre Win 10 og så er den jo hverken installeret eller klar til at installere med??
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 13:28 #6
der findes kun 1 windows der kan køre fra en usb stick, den hedder MiniXP, den ligger på Hiren's boot CD som er en gratis cd med alle programmer man kan bruge til at reparere en computer ved nedbrud
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 14:13 #7
siden windows 8 findes der på Enterprise-versionen en feature "windows to go" som gør at man kan installere sin windows-version på en usb-nøgle - det er en fuldt version af Windows som man kan tag rundt til andre pcer - men det tager rigtig langt tid til at starte op - især hvis ikke det er usb3 (i begge ender)
Jeg ved så ikke, om der bliver lavet en iso-fil eller hvad.

Men som #6 udpegede må man gå ud fra, at iso-filen bare er installationsfilen - og det kan man ikke bare køre (er også blevet skrevet før)