Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 15:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Asus E502S log on

Min Asus er indstillet til, at når låget lukkes, går den i slumre.
Og det gør den også, fint nok. Men når jeg åbner låget skal jeg klikke på Log on før Windows åbner. Det vil jeg gerne være fri for, for der er ingen mening i det, når der ikke er noget password.
Problemer er, at jeg ikke kan se, hvordan jeg fjerne det Log on  så windows bare åbner.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 16:14 #1
det kan ikke fjernes. sådan er windows lavet

det er jo fordi du lægger den i slumre, så kan jeg ikke bare lige misbruge den mens du ikke lige er der, vel ? derfor
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 17:16 #2
Det kan du efter min mening kun undgå ved at logge på med en lokalkonto
Avatar billede klaudi Ekspert
15. marts 2017 - 17:18 #3
Måske der er hjælp her?

Disable login after Sleep in Windows 7 / 8 / 10
http://www.thewindowsclub.com/disable-login-sleep-windows-7-8
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 17:21 #4
#1  Jo der er intet til hinder for misbrug, for som jeg skriver, der er intet password.
Enhver kan trykke på Log on og komme ind.

#2 Det er faktisk en lokal konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2017 - 18:53 #5
Har konfigureret mine computere på samme måde (lokal konto). Og fra sleep der skal jeg trykke på log on. Fra alm. start går den direkte på.
Bruger ikke dvale, men jeg tror også her man skal trykke på log on.
Jeg har fjernet tjektegn under brugerprofil at der ikke kræves en kode for log on. Har tjekket i strømstyringen. Her er der heller ikke noget at hente. Kan måske frygte at det skal gøres fra registrerings databasen for at undgå det. Har ikke et fix den vej fra. Bruger sjældent sllep funktion
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 19:03 #6
#3 Det var desværre ikke løsningen, Men det er vist også beregnet til at omgå password, og et sådan har jeg ikke.

#4 Ja den log on i Windows 10 er ikke til at komme forbi?
Jeg kører jo Windows 8.1 på min stationære, og når jeg åbner den efter dvale,
går den lige ind i Windows. Der er ikke noget med Log on
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 19:44 #7
Jeg må vist opgive. Jeg begriber heller ikke formålet med at der kommer et billede før låseskærmen, så jeg skal klikke 2 gange for at komme ind i Windows.

Men tak til alle, som deltog i spørgsmålet :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 20:10 #8
Prøv dette.
1.    Right-click on the Start button and choose Command Prompt (Admin) from the pop-up menu. If you are prompted by the User Account Control asking if you want to allow this program to make changes to your computer, click Yes to proceed.
2.    In the Command Prompt window, type powercfg.exe /hibernate off and press the Enter key. Exit the Command Prompt window.
3.    To enable hibernate in Windows 10, open the Command Prompt again and type powercfg.exe /hibernate on and press the Enter key.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 21:38 #9
Tak for din indsats, men det gjorde ingen forskel.
Men hibernate er da vist også dvale og ikke slumre.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 21:43 #10
Ps. Kom lige i tanke om, at den har jeg prøvet på min stationære, hvor tasten
dvale blev fjernet, og nu er den også fjernet på min bærbare.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2017 - 22:42 #11
Slumre på engelsk hedder sleep. Hibernate er dvale.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 00:25 #12
Ok tak for lige at verificere det  :-)
Ser det først nu, jeg får ingen mails fra Eksperten.