Avatar billede Anton Kjær Praktikant
15. marts 2017 - 16:27 Der er 4 kommentarer

Headset og mic

Når jeg tilslutter mit headset til min computer, så er det ikke miccen i headsettet der bliver brugt... men derimod computerens mic der bliver brugt, hvilket gør at mine venner ikke kan høre mig særlig godt
Avatar billede klaudi Ekspert
15. marts 2017 - 17:13 #1
Højreklik på HT ikonet ved uret og vælg 'Optagelsesenheder'
Find så din Headset Mic og højreklik på den og vælg 'Benyt som standard'

Så burde det virke!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 17:50 #2
# Hvad forskel skulle det gøre? den skifer jo ved hjælp af en afbryder til den interne i Mikrofonstikket. Hvis det ikke er trykket ordentlig ind så virker det heller ikke hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 19:06 #3
enten registrerer din computer at du har sat lyd og headset ledninger (2 stk) i, og skifter over på det, eller også er det USB og den VED det.

det skal lydkort og usb headset driver sørge for.

men du skal selv fortælle windows i lydindstillinger, hvilken mikrofon der skal bruges, når headset er koblet til.

min egen løsning var at droppe headset og bare tale løs, til mit webcam som sidder ovenpå skærmen. det fungerer godt. jeg har et headset med ledninger, og det bliver opdaget og sat korrekt hver gang det bliver sat i, fordi lydkort driveren registrerer at jeg sætter både lyd og hørebøf ledningerne i. (2 stk)
Avatar billede klaudi Ekspert
15. marts 2017 - 19:09 #4
Jeg har et USB headset, der skal jeg selv vælge om jeg vil bruge intern mic eller den til headset, det samme med HT!