Avatar billede Skippermix Praktikant
18. marts 2017 - 09:45 Der er 5 kommentarer

Win7 fylder 70 gb

er ved at hive håret af mig selv her :)

Står med det problem, at min windows mappe fylder 70 gb. Dog kan jeg kun finde de 30 gb (hvoraf de 15 er i winsxs mappen) når jeg går ind i windows mappen.
Har tjekket alt synes jeg inklusiv skjulte filer, men synes bare de 40 gb er som forsvundet op i luften :(..

Nogle tip eller fif, der kan hjælpe mig med at finde de resterende 40gb?

//Simon
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. marts 2017 - 09:59 #1
Min fylder 16 gb.

Kør programmet Diskoprydning. Efter første søgning, vælg "Ryd op i systemfilerne".
Så fjernes efterladenskaber efter de talrige opdateringer. (Det tager lang tid).

Åbn mappen Windows\Software distribution\Download og tøm den manuelt.
Her kan ligge mange gb.
Avatar billede Skippermix Praktikant
18. marts 2017 - 10:03 #2
Har kørt diskoprydning, men det gav kun et minimum resultat desværre.

har prøvet programmet treesize og den siger så at de 40 gb bliver brugt af "installer".. Vil google mig lidt frem til hvordan man kan slette de 40gb installer, for er vist der problemet ligger i forhold til pladsen
http://imgur.com/a/KGzxd
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 10:23 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 10:27 #4
Med CCleaner kører du både rensning på filer og i registeret. Med standard indstillingerne behøver du ikke at tage en backup af registeret.
Har heller ikke valg at lave en backup når jeg bruger Privazer. Har tillid til begge programmer
Avatar billede perwolf Forsker
18. marts 2017 - 14:29 #5
Jeg gik ind på file-extensions.org, hvor forklaringen om msp filer findes:
The msp file extension is associated with the Microsoft Windows Installer, an application installation and configuration service.
The msp files are used to update the Windows operating system and other Microsoft programs. Typically included with security updates or Microsoft hotfixes.
The Windows Installer Cache, located in c:\windows\installer folder, is used to store important files for applications installed using the Windows Installer technology.
This directory also contains various other data, however you do not delete these files.

Brugbart?