Avatar billede andershl Mester
18. marts 2017 - 10:56 Der er 4 kommentarer

Flere accesspoints efter hinanden og power via netkablet?

Udfordring:

- Fibernet installeret i lejlighed
- Kommer ind i det fjerneste og mest irrelevante rum
- Bygning i armeret beton ( Carlsbergsiloen)
- Hvert rum er nærmest et separat Faraday's bur
- Meget besværlig kabeltrækning - helst blot én ledning rundt

Min egen idé er, at man bør kunne finde nogle access points der kan sidde som perler på en snor og få strøm igennem netværkskablet. Så er opgaven overkommelig: .

Er der nogen, der kender sådan noget?

Alternativt er der noget af det der 'gennem lysnettet', der fungerer, selv om rummene sidder på separate faser?

Eller helt tredje  alternative Ideer?
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2017 - 11:39 #1
Du kan forbinde flere powerline adaptorer til et netværk. Se følgende
http://www.tp-link.com/us/faq-319.html
I dit tilfælde undgår du nye kabler og kan opsætte en wifi adaptor i hvert rum om nødvendigt. Bemærk dog, at adaptoren skal sidde direkte i en stikkontakt og ikke i en strømskinne ifølge leverandører og testere. Har ikke selv erfaring med systemet.
Avatar billede andershl Mester
18. marts 2017 - 12:00 #2
Ja, det var jeg sådan set ikke i tvivl om, men fungerer det på tværs af faserne/lysgrupperne?
Har nogen prøvet?
Fungerer det i positivt fald 'bare', eller er der noget, man skal sikre sig, så signalerne passerer smertefrit mellem faserne....
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. marts 2017 - 12:07 #3
Denne skulle virke på tværs af grupper:
www.devolo.com
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. marts 2017 - 12:16 #4
Devolo set i DK b.la. hos:
https://www.dustinhome.dk/search/devolo