Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2017 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virtuel diskstyring ??? Win 7

Hej.
I min pc med Windows 7 64-bit har jeg en SSD master (C-drev500 GB) og en SSD slave (D-drev) 500 GB samt to eksterne HDD sata (drev S 500 GB og drev T)1 TB
S-drevet anvendes til sikkerhedskopiering af master SSD´en og T-drev som en back up af slave SDD´en.  På HDD´en med T-drevet var der to partioner således at der også var en partion med bogstav V. V-drev blev brugt til at opbevare nogle billedfiler, der nu er lagt over på en DVD. Jeg har slettet hele HDD´en med hhv. T og d-drev vha. ActiveKillDisk. Det tog cirka 5 timer.
Da HDD´en var slettet gik jeg ind i Diskhåndtering, klikkede på HDD´er der var fuldstændig slettet og tildelte den bogstavet T. Det gik også fint, men jeg ønsker at opdele HDD´en med T-drev i to partioner men det kan ikke lade sig gøre. Beskeden idet der popper et vindue op hvori det står "Virtuel diskstyring" "Den angivne tjeneste kan ikke startes , fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet"
Dette fatter jeg ikke en meter af. Jeg har kopieret indholdet fra SDD slaven til T-drev, men dette vindue bliver ved med at poppe op-
Kan nogen på dette forum hjælpe vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 11:52 #1
Står den nævnte disk som "ikke initialiseret" ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. marts 2017 - 12:18 #2
Nedenstående er fundet på:
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-hardware/virtuel-diskstyring-forkert-parameter/821a1ef8-c851-4448-b8c6-b2b182934c0b

Her foreslås det, at problemet ligger gemt i, at disken indeholder en "Sidefil".

Du kan flytte sidefilen ved at følge denne guide, og jeg er enig med guldfiskeren i at du måske bør søge hjælp til dette hvis du er helt "ny i branchen"
Flyt sidefilen til en anden enhed 1.Log på computeren som administrator.
2.Klik på Start, højreklik på Computer, og klik derefter på Avancerede systemindstillinger.
3.Klik på fanen Avanceret i dialogboksen Egenskaber for system, og klik derefter på Indstillinger under Ydeevne.
4.Klik på fanen Avanceret i dialogboksen Indstillinger for ydeevne, og klik derefter på Skift.
5.Klik for at fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Administrer automatisk sidefilstørrelse for alle drev.
6.På listen Drev [diskenhedsnavn] skal du klikke på F: og sætte prik i Ingen sidefil.
7.Klik derefter på Definer.
8.Klik tre gange på OK, og genstart derefter computeren.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
18. marts 2017 - 14:25 #3
Du kan slette den virtuelle partition med CMD kør som adm. Diskpart list disk.
Eksempel her du skal så kigge efter dine drev og partition.
https://billedeupload.dk/?v=gycM6.png
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2017 - 15:07 #4
Jeg har sat pc´en til at køre "Diskkontrol" og sat flueben ud for både "Ret fejl i filsystemet automatisk" og i "Søg efter/genopret beskadigede filer". Det tager en rum tid da disken jo er på 1 TB. Jeg vender tilbage forhåbentlig med positive nyheder når maskinen har kontrolleret disken.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2017 - 16:50 #5
Kørte "Diskkontrol" men ingen fejl blev fundet.
Derefter startede jeg igen Active Kill Disk, og lod dette program slette partionen.
Efter et øjeblik klikkede jeg på "stop", åbne Administrer">Diskhåndtering og klikkede på den ikke alokerede disk. Satte diskstørrelsen til 475000 GB navngav den T-drev formaterede den, og dermed var første partion ok. Dette gentog jeg og kalde den anden partion V, og nu fungerer det igen :-)
Takker for hjælpen.... det er altid rart med nogen der vil hjælpe andre.