Avatar billede Mbec Novice
19. marts 2017 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Manglende DLL fil

Når jeg starter min LENOVO stationære PC, med Windows 10, kommer den umiddelbart efter indtastning af adgangskoden, ud med følgende meddelelse.

DER VAR PROBLEMER UNDER START AF BLUEBALLCONVERTOR.DLL

Det angivne modul blev ikke fundet.

Jeg ha forgæves søgt flere steder for at finde ud af, hvilket program/system dette modul hører til, men kan IKKE finde nogen relationer, jeg har geninstalleret Microsoft DLL filer, men det hjalp ikke meget.

NOgen her dr har gode ideer?

På forhånd TAK
Mogens
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2017 - 09:32 #1
BLUEBALLCONVERTOR ser ud til at have hængt sammen med noget Malwere. Du er forhåbentlig sluppet af med den, men der hænger åbenbart stadig et kald til en af filerne.

Prøv at søge efter BLUEBALLCONVERTOR.dll i registreringsdatabasen - slet de nøgler hvor den indgår - men pas på. Sletter du en forkert nøgle, kan det føre din PC i knæ.

Og bagefter prøver du et par forskellige malware programmer til at tjekke din PC - i fald der skulle ligge andet snavs.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2017 - 09:32 #2
(ANTI-malware programmer :-))
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 11:16 #3
Prøv at gå i jobliste og under start programmer. Har du noget her der hedder  BLUEBALLCONVERTOR så fjern fra opstart.
Og helt korrekt scan computeren med antimalware program.
Måske denne: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 11:19 #4
Scan også pc med CCleaner når Malwarebytes har gjort det den kan:
https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Kør både scanning af filer og register.
Bruger du de standard indstillinger som programmet foreslår, behøver du ikke tage backup af registeret. Det har jeg aldrig gjort med dette program.