Avatar billede bamsen Novice
19. marts 2017 - 15:05 Der er 12 kommentarer

Videofil ødelagt

Jeg har engang haft NAS disk formateret ved fejl, og alt blev reddet, men video filerne er der allesammen, men der kommer fejl kode 0xc00d36c4 når jeg prøver at afpille filerne (Det er samtidige video fra videokamera)

Jeg har prøvet alt konvertering, VLC, alt, intet virker. Den kan konventer måske 10-15 sek, men så er resten væk men kan se filen er på 1,3 gb f.eks.

Hvad kan jeg gøre for at forsøge at redde videoerne?

Kenneth
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2017 - 15:18 #1
Kan du se filformatet på filen, f.eks. .mp2 eller .mov?
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2017 - 15:27 #2
Og indtil videre skal du afholde dig fra alle forsøg på at reparere eller konvertere dem. Du risikerer at ødelægge dem helt.
Avatar billede bamsen Novice
19. marts 2017 - 15:41 #3
Det er AVI, den blev i sin tid dannet vha Pinnacle 10, dvs det er rå video indspillet fra videokamera... Jeg har altid lavet kopi af filen før jeg forsøgte at arbejde med disse :-)
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2017 - 16:37 #4
Det lyder som om, du ved lidt om, hvad du skal og ikke skal gøre :-)

Problemet med, at du kun får 10-15 sekunders video, kan skyldes, at det er betalingsprogrammer, som du skal købe for at få hele videoen repareret. Men det ved du måske allerede?

Har du prøvet at åbne filerne i Pinnacle? Du kan også prøve at downloade og installere programmet Mediainfo. Se, om det kan genkende noget i filerne.

https://sourceforge.net/projects/mediainfo/
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2017 - 16:53 #5
Avatar billede bamsen Novice
19. marts 2017 - 18:00 #6
Tak for hints, havde faktisk købt AVC professional, men den lavede stadig kun 10-15 sek video, det samme hvis jeg tvinger den til at afspille i Mediaplayer, mens VLC (Som ellers plejer spille næsten alt) nægter at spille filen...

Filen mediainfo blev jeg desværre ikke meget klogere af :-( Det andet har jeg faktisk set, og prøvet dem alle men intet hjalp, suk...
Avatar billede eurositi Ekspert
19. marts 2017 - 18:36 #7
Hvis ellers MediaInfo kan læse headeren på filen, ville det være nyttigt at vide, hvilket format selve videoen er i. AVI er jo bare containeren, og der kan være lidt af hvert i sådan én.

Her er en hel stribe gratis videoreparationsværktøjer, som måske kan hjælpe:
https://www.videohelp.com/software/sections/video-repair-fix?orderby=Rating
... Det gode ved VideoHelp.com er, at du kan læse masser af bedømmelser fra andre brugere, så du ikke risikerer at installere noget rent skrammel.
Avatar billede bamsen Novice
09. april 2017 - 11:22 #8
Hej!

Beklager jeg var fraværende tid tid, der kom andet i vejen... Jeg prøvede filen Mediainfo, da kan jeg se filen burde indeholde 1 time 1 min film, men jeg får kun vist 4 min. Desværre siger den mig ikke noget, kan du tyde fejlen evt?
Vedlagt billede på denne link: https://www.dropbox.com/s/1tj54lpyvzwermy/Rapport.jpg?dl=0
Avatar billede eurositi Ekspert
09. april 2017 - 14:49 #9
DVCPRO videoformatet er vist understøttet af en del gratis afspillere, men du har brug for noget, der kan reparere dette videoformat, før du kan komme videre. Jeg faldt over dette trialware-program, som måske kan hjælpe:
https://www.videohelp.com/software/Video-Repair-Tool
- At dømme efter brugerkommentarerne på VideoHelp er det et godt bud, hvis din kameramodel findes på programmets hjemmeside for understøttede kameramodeller.
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2017 - 15:11 #10
Rapporten fra Mediainfo skriver: "Is truncated: Yes". Det betyder, filen er kraftigt beskåret på en eller anden måde. Desuden står der, at filen er på 1,08 GB, og at spilletiden er 1 time og 1 minut. AVI-filer af den type fylder normalt omkring 13 GB pr.time.

Her er lidt flere bud på reparationsprogrammer:

https://www.raymond.cc/blog/how-to-repair-preview-avi-files/
Avatar billede bamsen Novice
09. april 2017 - 15:39 #11
Super tak, det prøver jeg

Den blev til den tid overspillet fra Sony Kamera bånd til PC via Pinnacle Studos, og de fyldte hver ca 60 min, så tiden passer men størrelsen på filen kan jeg godt nok ikke huske hvor meget det var...

I selve mappen hvor filerne ligger, ligger der for hver video flg. filer med endelse navn som:
Florida-Bånd1.avi
Florida-Bånd1.avi.A.index
Florida-Bånd1.avi.index
Florida-Bånd.scn

Siger disse dig noget? Jeg har prøvet at åbne dem med Pinnacle uden held
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2017 - 16:22 #12
Selve filmen ligger i Florida-Bånd1.avi . Så vidt jeg har kunnet se på nettet er de andre filer kun til internt brug i Pinnacle, hvis du åbner videoen i Pinnacle, men lad dem ligge for en sikkerheds skyld indtil videre.

http://www.videoforums.co.uk/threads/16999-Files-all-over-the-place