Avatar billede Invictus Novice
19. marts 2017 - 18:50 Der er 8 kommentarer

Åbning af MOV fil

Hej,
Jeg har en MOV fil jeg ikke kan åbne. Der er på 192 KB. Filen er beskadiget da jeg godt kan åbne andre MOV filer. Jeg kan via Yodot file recovery se et preview på ca. 8 sek. i total slow af filen men så bliver jeg bedt om at indtaste activation key eller købe programmet og det vil jeg naturligvis gerne undgå.
Kan nogen hjælpe med et freeware program som kan reparere, åbne og gemme MOV filen - eller måske andre muligheder ?
Det er ret frustrerende når det ikke køer :-)
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2017 - 18:52 #1
er det din film-stump, eller noget fra nettet? hvis det er fra nettet, så prøv at google fil-navnet og se, og ikke du kan hente en friskere version ned.
Avatar billede Invictus Novice
19. marts 2017 - 18:59 #2
Det er et klip jeg selv har optaget.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. marts 2017 - 19:09 #3
VLC kan åbne MOV'er og gemme i andre formater også. Prøv den, den er gratis.

http://www.videolan.org/vlc/index.da.html
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2017 - 19:20 #4
ellers start en kommandoprompt, og i den skriv
chkdsk c: /r

hvis filen ligger på c: drevet eller skift bogstavet.
Den vil tjekke hele drevet igennem og finde beskadigede filer og diskfejl og forsøge at reparere. Det kan tage LANG tid, da alle enkelte sektorer på disken testes - uanset om den har fundet en fejl på første sektor.
Avatar billede Invictus Novice
19. marts 2017 - 19:31 #5
Jeg har forsøgt med VLC men der sker intet. Hvordan man gemmer i andre formater ved jeg ikke lige hvordan man gør i programmet ? :-)
Tror der skal et reparationsværktøj til i første omgang.
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2017 - 19:53 #6
Hvis det er en video der fylder 192 KB, så er filen beskadiget. Med mindre det er på grund af en fejlvisning i filsystemet, og der rent faktisk er mere data end det, så er der ikke noget at gøre. Der kan simpelthen ikke være noget reel video på så lidt plads.

Dvs. claes57's råd i #4 er det eneste der har en chance for at virke af de nævnte.
Avatar billede eurositi Ekspert
19. marts 2017 - 21:38 #7
192 kb... Det kan UMULIGT være andet end et preview på højst 3-4 sekunder, som du roligt kan slette igen. Selv et meget kort klip på under et minut ville fylde MINDST 10 gange så meget. Glem den mislykkede fil-stump og hent den originale videofil én gang til.
Avatar billede Invictus Novice
03. april 2017 - 12:26 #8
Jeg takker for ovennævnte input og info om at klippet er for lille til at det kan indeholde andet end et preview.