Avatar billede ZeBa Ekspert
20. marts 2017 - 01:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Interned via mi HTC Android

Hvordan bærer jeg ad med at få min laptop til at bruge wifi fra min mobil?
Den skal vel på en eller anden måde få øje på min telefon - på samme måde som den plejer at få øje på mit modem. Og det skal jeg vel gøre ved at pille ved et eller andet i telefonen. Men hvor og hvordan?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. marts 2017 - 05:03 #1
Android

Vejen til at bruge Android-mobilen som WiFi-hotspot går via "Indstillinger" og dernæst "Trådløst netværk".

Herfra kan menupunktet variere fra telefon til telefon, men du skal lede efter "Indstillinger for bærbart Wi-Fi-hotspot", "Internetdeling og bærbart hotspot" eller "Mobilt AP". Det kan også hedde noget fjerde, men ordlyden vil være noget lignende.

Sæt herefter hak i boksen som aktiverer mobilt hotspot, Wi-Fi-hotspot eller hvordan funktionen er benævnt. Vælg at konfigurere forbindelsen og at tilføje et kodeord, så alle ikke bare kan koble sig på det hotspot, som din telefon har dannet.

Nu kan du søge efter trådløse netværk på din computer eller tablet, ganske som du plejer. På listen over netværk vælger du din telefon og indtaster det kodeord, du har valgt.
Avatar billede store-morten Ekspert
20. marts 2017 - 06:02 #2
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. marts 2017 - 06:33 #3
#1:
Lede på laptoppen eller telefonen?
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. marts 2017 - 06:44 #4
Nå, det var ikke så indviklet. Det virker - og det er tilsyneladende hurtigere end min Stofa forbindelse.
Mange tak for hjælpen.
Det skal bl.a. bruges i Portugal, og er der ikke noget med, at det ikke længere er dyrere end her i DK?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. marts 2017 - 16:34 #5
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. marts 2017 - 01:13 #6
Tak #5, men jeg har lige hentet telefonen ud af vaskemaskinen efter en gang daglig vask, så der går måske et par dage, inden jeg kan bruge din hjælp.
Men jeg mener at huske, at jeg en gang læste, at en mobil kan "helbredes" efter sådan en omgang
Nogen der ved noget om det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. marts 2017 - 01:28 #7
Men kan jeg fandme ikke se, hvordan man åbne bæstet. Der er ikke den normale "revne" på rundt på kanten
Avatar billede store-morten Ekspert
21. marts 2017 - 04:56 #8
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. marts 2017 - 05:14 #10
Ja, jeg har set dem. Men hvem står med en sæk kattegrus en sen aften - så den må nøjes med ris :)