Avatar billede kasperhauge Praktikant
20. marts 2017 - 10:44 Der er 2 kommentarer

PowerSHell: Kan ikke flytte computerobjekt

Jeg bruger følgende powershell commando. $pcname og $ou er sat tidligere i scriptet:

Get-ADComputer $pcname | Move-ADObject -TargetPath $ou

men får følgende fejl returneret:

Move-ADObject : The operation could not be performed because the object's parent is either uninstantiated or deleted.

OU der skal flyttes til  findes, og er altså ikke slettet. Jeg har ingen problemer med at flyttede et computerobjekt manuelt, kun når det kører via scriptet. Jeg har kørt via eleveret powershellprompt og kørt direkte på vores DC. Nogle idéer?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2017 - 11:29 #1
standardfejl: $ou er IKKE en distinguisedName
("OU=$OU1,DC=YourDomain,DC=local,DC=com"), eller at du ikke har Ad-modulet importeret
Avatar billede kasperhauge Praktikant
20. marts 2017 - 11:43 #2
$OU er er sat som DistinguishedName og kører direkte fra konsol Active Directory Module for Windows PowerShell.