Avatar billede mogens8000 Seniormester
20. marts 2017 - 13:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Editor eller browserplugin

Hej

Jeg vil gerne kunne finde den fil i et website som indeholder f.eks
bestemt tekst på forsiden jeg skal ændre.
Er der en som har et forslag til hvad man kan bruge, da der er ret svært at kigge 8000 filer igenem manuelt med tekst editor.

Hilsen fra Mogens
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2017 - 13:32 #1
Næsten alle ordentlige text editors eller kodeprogrammer kan søge i alle filer i et projekt/mappe. Sublime, Notepad++, Programmer's Notepad, Atom, VS Code, PhpStorm, Komodo Edit, bare for at nævne nogle få. Ofte er genvejen Ctrl+Shift+F.
Avatar billede amite Mester
20. marts 2017 - 14:54 #2
Som Slater skriver, har de fleste texteditors dette indbygget i maven, i forskellige udstrækning.

Personligt ville jeg bruge Total Commander til formålet (ALT+F7). Her kan man lave en meget mere præcist tekststrengssøgning på alle filer i en mappe. Alternativt kan du hente Grep til Windows. Den findes nu åbenbart også med en GUI:
http://stefanstools.sourceforge.net/grepWin.html
Så det skulle være til at finde ud af...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2017 - 15:16 #3
Der er masser af IDE'er og standalone tools som kan soege.

Men var det ikke en ide at faa det projekt restruktureret lidt. Hvis der er 8000 mulige filer til en saadan tekst, saa er der akut behov for en restrukturering.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
20. marts 2017 - 16:36 #4
Tak for ideerne

Jeg har kastet mig over Sublime den går fint til mig så kan vi se om der også bliver brug for de andre senere.

Hilsen fra Mogens