Avatar billede klavil Seniormester
20. marts 2017 - 19:43 Der er 2 kommentarer

kun 2,4 ghz på bærbar og ikke 5 ghz selv om man kan se det må mobil?

vi har router med 2,4 og 5 ghz trådløst net og det fungerer sådan set meget fint. Dog fandt jeg ud af at min datter ikke kan finde 5 Ghz i kælderen hvor hun bor. Jeg satte så en extender op fra TPlink og så skulle den potte være ude. Men hendes bærbare Asus S300C kan ikke finde de 5 Ghz netværk. Jeg hentede nyeste software og opdaterede også windows 8.1
Intet hjalp selv om det trådløse netværkskort skulle understøtte begge to.
Er der nogen der ved om der er noget at gøre.
Det er ikke sådan at signalet er for dårligt, for kan fint koble på vores mobil telefoner og hastigheden er fin.
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2017 - 19:56 #1
Ifølge spec. for den bærbare er der ikke 5 GHz wifi på denne.
Avatar billede klavil Seniormester
20. marts 2017 - 21:23 #2
Ja det giver jo mere mening. Syntes der stod b/g/n og mente n var for dual wifi?