Avatar billede mnjensen Praktikant
21. marts 2017 - 19:18 Der er 8 kommentarer

Forkert tidszone

Min Windows10 PC insisterer på at være en time bagud når både klokkeslæt og tidszone er sat på automatisk (sommertid er også sat til auto og der er valgt UTC +1 som hedder København).

Jeg kan slå automatikken fra og stille uret en time frem men det bliver sat tilbage af automatikken.
Hvad skal jeg ændre for at få uret til at vise korrekt tid ?
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2017 - 19:54 #1
Er område og sprog sat til Danmark og dansk?
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2017 - 20:19 #2
Kan man i win 10 ikke få lov til at anvende "internettid" ?? Den PLEJER at være korrekt ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. marts 2017 - 20:31 #3
Prøv at kontrollere dit klokkeslæt i bios. Hvis den står korrekt, så kontroller, om der er en opdatering tilgængelig for din bios.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
21. marts 2017 - 20:46 #4
jo du kan indstille internet tid
https://billedeupload.dk/images/Kw7uT.png
Avatar billede mnjensen Praktikant
23. marts 2017 - 20:50 #5
Den står allerede til internet tid - med samme server som vist på poko1's billede.
Hvad kan de ellers være ?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. marts 2017 - 20:54 #6
Prøv lige at starte BIOS op og se om den står rigtig der?
Avatar billede Mikael Ekspert
24. marts 2017 - 10:20 #7
Internettid kræver en aktiv internet forbindelse. Du ER vel på nettet ??? ;)

Hvad sker der hvis du under internettid vælger " Update nu" ???
Avatar billede mnjensen Praktikant
26. marts 2017 - 18:41 #8
Jo - der ER skam en aktiv internet forbindelse - ellers kunne systemet vel heller ikke finde ud af at flytte tiden en time tilbage når jeg sætter den korrekt ?

Jeg må prøve at kigge i bios efter tiden men hvis den stod forkert der ville tiden ikke også være forkert når jeg booter op i Linux ? - den gør den altså ikke,