Avatar billede lurup Ekspert
21. marts 2017 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LPT port

Hej

Jeg ar denne bundkort i en mindre pc.
http://uk.gigabyte.com/Motherboard/GA-D525TUD-rev-1x#ov

Jeg skal have sat en ekstra lpt port i da jeg har brug for det.
Købte denne men syntes ikke den passer ???
Hvad skulle jeg have købt ?
Kan jeg bruge den ved at sætte den på længere inde så tap passer op i rille ??
http://www.ebay.com/itm/262407830631?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Avatar billede kurtba Ekspert
22. marts 2017 - 00:01 #1
De passer ikke sammen, da du jo slet ikke har den slags port på dit bundkort.
Den du har købt er med pci-e stik, og den port du har på dit bundkort, er et almindeligt pci stik. Så du skal lede efter et pci kort med lpt port. Husk nu lige at se stikket på kortet og sammenlign med det du har på bundkortet, inden du køber igen.
Det er jo lige før, at en blind kan se, at den du købte ikke passer til dit bundkort :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. marts 2017 - 08:28 #2
Som Kurtba skriver, har du købt et LPT kort med PCI-e X1 bus, mens dit bundkort iflg. specifikationerne har et gammeldags PCI slot.
Du får to, måske tre ting ud af at "tilpasse" de to - nemlig et afbrændt bundkort og LPT kort, samt måske en ny PC ;-)

Før du køber dig fattig i flere ting, så overvej denne løsning: https://computergrej.dk/usb-to-parallel-1284-converter.phtml
Ikke nødvendigvis den jeg linker til, men der er et væld af USB->Parallel convertere... - om end der selvfølgelig kan være situationer hvor den "ægte" vare er at foretrække. Så må du ud og finde et antikveret PCI kort... - husk at afklare om det skal være halv, eller fuld højde.
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2017 - 17:00 #3
Nej det har jeg sku også fundet ud af......ved ikke hvorfor jeg troede du kunne sættes i starten af slot .

Det her skulle passe ???
http://www.ebay.com/itm/381719454732
Den skal bruges en spec endeplade til min pc. Ikke den alm eller den lille model
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. marts 2017 - 18:04 #4
Det kan godt gå hen at blive en selvgjort bagplade så - jeg tror ikke du finder 3/4 højdde nogen steder.

Den du linker til passer godt nok i PCI-slottet - men der stå dælemig ikke mange specifikationer, så pas på den, hvis du skal bruge den til special-formål.

Den du har købt, og som ikke passer, så rigtig fin ud på specifikationerne:
Support Standard Parallel Port (SPP),
Enhanced Parallel Port (EPP) & Enhanced CapabilityPort (ECP)
Data transfer rate support up to 1.5MB/Sec. (Parallel Port)
1-Lane(x1)PCI-Express with transfer rate 2.5Gb/s Full Duplex channel
Compliant whit PCI-Express Revision 1.0a
Fully Plug & Play compatible
Compatible with Standard 16C550 UART with 16-Byte Transmit-Receive FIFO
Fast Data Rates up to 1-MBytes
Support Plug and Play SPP, PS2, EPP, ECP Compatible IEEE 1284 Printer Port
Fast Data Rates up to 1.5-MBytes
Built-in 16-Byte FIFO
Driver support for M Windows 98SE / Me / NT4.0 / 2000/ XP / Server 2003/ Vista/7/8/8.1/10, Linux, DOS
Size:(L*W*H)12.00*8.00*2.20cm/4.72"*3.15"*0.87"
Quality:1Set

Men når der ikke står noget som helst, lugter det af et "kopi-lavpris" chipset, så regn kun med helt basal funktionalitet (SPP).
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2017 - 19:16 #5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. marts 2017 - 19:35 #6
Tja, der stopper min viden desværre - jeg kan ikke se der er specielle parallel-krav, så du må jo prøve dig frem :-)

En sidste ting - sørg lige for at parallel-kortet har driver til det OS du skal køre (som skal være 32bit iflg. software linket).
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2017 - 19:48 #7
Super

Tak for hjælp og info.

Det er win7 32 bit jeg bruger for at understøtte LPT porten

TAK